Mats Stålbröst Posted April 1, 2014 Report Share Posted April 1, 2014 Efter månader av rykten har Apple till slut tillkännagivit att Logic kommer att få expansions-kit som signerats av kända artister. På så sätt kan du få stjärnornas sound utan ansträngning. Först ut ur det som döpts till Logic Artist Series är tre ljud-och inställningspaket: Lady Gaga, Beatles och Kraftwerk. Lady Gaga-biblioteket innehåller loopar, midi-mönster och synthljud som levererats av den svenske demonproducenten Red One, med vars hjälp du kan mixa dina egna Gaga-hits som låter slående lika originalen. Beatles-paketet är ett samarbete mellan Apple och tyska Native Instruments och innehåller emulerade och samplade klenoder från den klassiska Abbey Road-studion. Röstmix-verktygen ska enligt förhandsinformationen vara något alldeles extra. Sångpluggen The Cavern innehåller ett emulerat bandeko men även en formantförskjutare som gör att din röst får en tydlig Liverpool-accent. Slutligen har Kling Klang-studion lättat på hemlighetsmakeriet och du kan skapa futuristiska electrobeats med ljud ur Kraftwerks maskinpark. Givetvis ingår en rustik vocoder-plugg kallad Man-Maschine II, även den ett samarbete mellan Logic-teamet och utvecklarna på Native Instruments. Senare i vår lanseras Logic Artist Series Ultimate Dance Pack med ljudvolymer från Skrillex, David Guetta och Wu-Tang Clan. Logic Artist Series kräver Logic Pro X och Mainstage 3 och köps inuti Logic för 199 kronor styck. Tillverkare/kontakt: www.apple.se Klicka här för att visa nyhetsartikel 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KillwithSkill Posted April 1, 2014 Report Share Posted April 1, 2014 Va gött ☺️ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Smedberg Posted April 1, 2014 Report Share Posted April 1, 2014 När kommer Matz Bladhs & Lasse Stefanz edition? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MARY ELLE Posted April 1, 2014 Report Share Posted April 1, 2014 Åååh!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludwig Koz Posted April 1, 2014 Report Share Posted April 1, 2014 April, April... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MARY ELLE Posted April 1, 2014 Report Share Posted April 1, 2014 April, April... Vaa 😳 Jag som ville ha Lady Gagan 😏 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axel92 Posted April 1, 2014 Report Share Posted April 1, 2014 Haha, formantförskjutare 😄 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Stålbröst Posted April 1, 2014 Author Report Share Posted April 1, 2014 Visst, det är ett aprilskämt, men inte särskilt långt ifrån vad som skulle kunna bli verklighet inom kort. Möjligtvis känns det osannolikt att Kraftwerk skulle låta någon "pluggifiera" deras maskinpark dock. 🙂 /Mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludwig Koz Posted April 1, 2014 Report Share Posted April 1, 2014 HAHAHAHA, jag läste inte hela artikeln. Liverpool-accent... nu känner jag mig dum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellfog Posted April 1, 2014 Report Share Posted April 1, 2014 Abba skämtet gick jag inte på om att dom skulle återförenas. Men det här gick jag på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts