Jump to content
Annons

Backup för garageband + alla pluggar mm mm


rundgång

Recommended Posts

googlat efter en lösning men min engelska är samma form som en gatuhund i phuket, jag hittar viss info om ämnet men ingen bra källa.

Jag förstår hur en backup på själva garageband går till MEN inte hur alla program runtom som ex. pluggar, alla midi instrument mm mm?

Jag vill ju att allt runtom ska sparas samtidigt på ett knapptryck - men så ser väll inte verkligheten ut antar jag?

Jag har massa skit i datorn och HD:n är 7 år - sugen på att formatera allt och bara ha musik-programmen i men duckar för att jag blir av med saker som jag inte vet hur jag skaffat det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Alla pluggar, loopar och dylikt hittar du i

/Library/Audio/

/Users/<dinanvändare>/Library/Audio/

Sen lagrar programmen och pluggarna viss data i

/Library/Application Data/

/Users/<dinanvändare>/Library/Application Data

/Library/Preferences/

/Users/<dinanvändare>/Library/Preferences

Men det enklaste är väl nästan att göra en klon av hela din hårddisk till en extern disk, blåsa hårddisken och sen flytta in det du behöver från den externa.

Men nu vet du iaf på vilka platser du hittar grejerna.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är det väl värt att nämna att om din dator är 7 år så lever du på lånad tid när det gäller hårddisken så om du ändå ska installera om operativet kan det vara värt att fundera på att sätta in en ny disk. En SSD skulle blåsa nytt liv i datorn dessutom.

Link to comment
Dela på andra sajter

TimeMachine! Har själv en TimeCapsule och tillsammans med TimeMachine är det oslagbart! Hårddisken tvärdog i min MacBook PRO för ett tag sen och det var inga som helst problem att återställa och välja exakt vilka program jag ville ha tillbaka eller inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla pluggar, loopar och dylikt hittar du i

/Library/Audio/

/Users/<dinanvändare>/Library/Audio/

Sen lagrar programmen och pluggarna viss data i

/Library/Application Data/

/Users/<dinanvändare>/Library/Application Data

/Library/Preferences/

/Users/<dinanvändare>/Library/Preferences

Men det enklaste är väl nästan att göra en klon av hela din hårddisk till en extern disk, blåsa hårddisken och sen flytta in det du behöver från den externa.

Men nu vet du iaf på vilka platser du hittar grejerna.

tack. Jag har sparat undan det jag hittat nu. Ska dessutom rensa bort allt annat än själva os och garageband och göra en backup.

Som du nämner så är jag lite tveksam för hd:n. Datorn funkar kalas efter jag stoppat in nya minnen så den får va kvar ett tag men en ny disk finns på todo-listan.

tack för grym info !

Link to comment
Dela på andra sajter

TimeMachine! Har själv en TimeCapsule och tillsammans med TimeMachine är det oslagbart! Hårddisken tvärdog i min MacBook PRO för ett tag sen och det var inga som helst problem att återställa och välja exakt vilka program jag ville ha tillbaka eller inte!

Ska ha detta i tankarna framöver. Lättare att ha lite struktur från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...