Jump to content
Annons

Progressiv rock


Growingart

Recommended Posts

Efter lång tid av förtvivlan över att mina idéer blir liggande i byrålådan samtidigt som jag kommer allt närmare döden, så har jag tagit mig i kragen. Under 1.5 år så har jag försökt hitta medmusiker i trakten för att bilda ett band, men det är rätt svårt att få ihop ett repande gäng. Så nu initierar jag ett progressivt rockprojekt, och börjar spela in idéer med tanken att skicka filer till varandra. Söker medlikar som gillar musikstilen och tanken på ett sådant upplägg.

Nytillkommen som medlem här så gottar jag mig över möjligheterna till utbyte av tankar och erfarenheter. Jag har tagit de första staplande stegen för att börja spela in och hittat ett par medlikar som skickar filer. Det finns mycket att lära, och mycket roligt på vägen. Jag är inte död än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack tack. Inget som jag bemästrar heller men det hindrar inte mig från att göra något. Jag har mer intresse av melodi än teknik för sakens skull.

Här är ett utdrag från en demo som jag donar med. Det är min julgran som brinner.

http://www.youtube.com/watch?v=U6DM3oXbULw

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Hej och välkommen!

Progrock är alltid roligt. Har precis landat efter Musikens Hus Goes Progressive i Göteborg i helgen, med band som Pan, Wonderland, Galahad och A.C.T.

Så pass. Kul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul var det! Är själv med i GARF:s (Göteborgs Artrockförening) styrelse, så det var extra kul med 280 betalande. Alla banden var suveräna, men A.C.T. stod ut lite extra, supergrymma musiker. Det var deras första spelning på fem år och de har precis släppt en ny platta.

Gillar man progrock - lyssna in dessa band.

mvh/Peter

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Ja, A.C.T. är bra, har alla plattorna utom senaste. De andra banden måste jag lyssna mig in på. Hoppas få komma ut lite mer och fota progkonserter. Fotade en hel del konserter förr men nu har det blivit knapert med tid. Både kul att fota men man får ju även kontakter med kul folk, och kanske medmusikanter som är intresserade av distansprojekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det var ju synd om du missade Musikens Hus Goes Progressive. I sommar har du och alla andra chansen att komma till Slottskogen Goes Progressive. Än så länge bokade band är: Anima Mundi (Kuba), Windmill (Norge) och Wasa Express.

mvh/Peter

Ursäkta OT.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...