Jump to content
Annons

Vad ska jag använda för att få bort brus.


Noppen76

Recommended Posts

Tänkte kolla... Vilken produkt kan jag använda? Har ett problem där jag behöver en balanserad ljudutgång och ljudingång så att jag kan koppla min irig till för att undvika brus när jag spelar in på ipaden. Behöver en slags förstärkare men vill inte köpa en radio/förstärkare.....någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kopplar in Irigen i paddan och hörlurarna i Irigen men då uppstår rundgång och diverse störningsljud i inspelningen. För att slippa detta har jag kopplat in en radio med mp3 ingång och kopplat hörlurarna till radion. Problemet är bara att jg inte orkar flytta med mig radion hela tiden.... 🙂. Medger att det kan vara krångligt formulerat. 🙂

För att bli kvitt brus behöver du sänka mikrofones förstärkning (=gain) och ha mikrofonen närmare ljudkällan.

Samma problem uppstår vid direkt inspelning med gitarr tyvärr

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej... när jag spelar in vocals så använder jag imic . Fick rådet av brosan att köpa en hörlursförstärkare för att kunna använda hörlurarna genom detta sätt.

Tack för alla svar. Meddelar hur det gick

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på det jag med rainydays.. Vilka andra produkter finns det som gör samma grej som irigen? Peavey har tydligen en... finns det fler?

Apogee Jam, iRig HD, Line6 Sonic Port är de jag kommer på på rak arm. Själv hade jag nog valt Apogee Jam av de tre, men jag tror de funkar lika bra vilket som!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis. Den stora skillnaden är att A/D-omvandlingen (så ljudet blir digitalt) sker inuti grunkan på de rainydays nämner, därför kopplas de in via dockkontakten. På din iRig går ju ljudet via hörlursingången, så det är telefonen som digitaliserar ljudet och den är mer gjord för att digitalisera röst till telefonsamtal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apogee Jam använder jag numera, har använt Irig och även Line6 första gitarr interface. Av dom här är utan tvekan Apogee Jam den bästa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apogee Jam använder jag numera, har använt Irig och även Line6 första gitarr interface. Av dom här är utan tvekan Apogee Jam den bästa.

Kommer definitivt titta närmare på apogee jam. Har beställt en hörlursförstärkare från jam.se men funkar inte detta måste jag kolla på även detta. Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...