Jump to content
Annons

Hur få ut låtar/album på Spotify, Itunes m.fl.?


Algotezza

Recommended Posts

Ubetoo som jag använt flera år för låtstreaming och album la ner sin streaming-verksamhet i fjol men jag kunde fortfarande ladda upp nya album där och få ut dem på t.ex. Spotify. Nu verkar det helt dött.

Har ni tips på nån annan aktör med vars hjälp man kan få ut låtar på t.ex. Spotify, för steraming och nedladdning alltså, inte direkt som CD/LP.

Hittar tyvärr inget annat forumställe för denna fråga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Spotmeup, spinmeup, (stavningar?) Har haft sådana här tjänster, vet inte hur det är nu.

Har tidigare hittat tjänster på nätet som lägger upp på flera ställen för största möjlig spridning - kostnaden var efter hur synlig/stor exponeringen ska va. Kommer tyvärr inte ihåg namn men googla runt lite.

Traditionell väg till spotify t.ex är att betala en slant för att lägga upp något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Googlade efter jag ställt frågan. Kan meddela att Spinnup är på väg lägga av. Helt i augusti. Tar ej in nya producenter/artister from januari i år. Finns flera ställen där man betalar för varje singel/album man lägger upp. Ubetoo var väl för bra för att vara sant. Min årliga avgift där som innebar jag kunde ladda upp obegränsat antal album var mindre än vad det kostar för att album på andra ställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok ...tråkigt. för bara 6-9 månader sedan fanns flertalet med gratistjänster men googlade med å såg detta med nu.

Har inte spotify abonnemang för artister?

Märklig tjänst spotify. Dom som lyssnar får betala och artister får några korvöre efter 1 miljon lyssningar men betala ska dessa göra med.

Men borde finnas bra tips här. Jag blev nyfiken med nu och ska kolla hur vänner gör när jag kommit hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok ...tråkigt. för bara 6-9 månader sedan fanns flertalet med gratistjänster men googlade med å såg detta med nu.

Har inte spotify abonnemang för artister?

Märklig tjänst spotify. Dom som lyssnar får betala och artister får några korvöre efter 1 miljon lyssningar men betala ska dessa göra med.

Men borde finnas bra tips här. Jag blev nyfiken med nu och ska kolla hur vänner gör när jag kommit hem.

Tack! Ser fram emot mer info...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ubetoo funkar väl fortfarande? Det de ändrade för en tid sedan, var väl bara att de inte har streaming från artistsidorna, utan de kör bara skulle köra vidare aggregator - eller så har jag missuppfattat något...?

Det finns annars ett antal olika som distribuerar digitalt. Sök i forumet,efter aggregator, så får du ett gäng träffar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ubetoo funkar väl fortfarande? Det de ändrade för en tid sedan, var väl bara att de inte har streaming från artistsidorna, utan de kör bara skulle köra vidare aggregator - eller så har jag missuppfattat något...?

Det finns annars ett antal olika som distribuerar digitalt. Sök i forumet,efter aggregator, så får du ett gäng träffar. 🙂

Ja, vad som funkar är att det kommit in en slant från album jag har på Spotify bl.a. Men jag laddade upp ett nytt album 1 februari som jag tänkte publicera 13 februari men de har inte hört av sej, ej heller svarat på mejl. Så jag vet inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

Googlade efter jag ställt frågan. Kan meddela att Spinnup är på väg lägga av. Helt i augusti. Tar ej in nya producenter/artister from januari i år. Finns flera ställen där man betalar för varje singel/album man lägger upp. Ubetoo var väl för bra för att vara sant. Min årliga avgift där som innebar jag kunde ladda upp obegränsat antal album var mindre än vad det kostar för att album på andra ställen.

Var hittar du info om att Spinnup ska lägga av, hittar inget om det på deras hemsida?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som provat Distrokid?

Obegränsad upload och billigt.

A dream come true! Precis det jag sökte! Tackar för tipset! Man undrar dock om det finns någon baksida/ finstilt text...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vad som funkar är att det kommit in en slant från album jag har på Spotify bl.a. Men jag laddade upp ett nytt album 1 februari som jag tänkte publicera 13 februari men de har inte hört av sej, ej heller svarat på mejl. Så jag vet inte...

Har du kollat på t ex Spotify om låtarna kommit upp där eller ej?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick nyss mail från Ubetoo. Jag behövde bara fixa omslaget. Så ska det gå bra... Mitt namn saknades på omslaget. Så kan det bli när man inte är van att boosta sitt ego...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast på Ubetoo betalar du väl inte per album?

Där betalar man bara en bestämd årsavgift. Så det är prisvärt på så sätt.

Jag trodde igår att jag fått grönt ljus för senaste albumet men idag var det avvisat utan att de direkt talar om vad det är som är fel. Kan vara albumets omslag, ljudkvalitet, vad som helst. Vet inte om det är lönt att ta tillbaka det och börja om igen när de inte talar om exakt vad som är fel. Känns åter tämligen hopplöst. Har skrivit och undrat vad som exakt är fel men ännu ej fått svar.

Vi får se...

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Ubetoo har krånglat så mycket att jag tog bort albumet därifrån. Har laddat upp det för Spotify m.fl. via Distrokid i stället.Nu ska det bara godkännas och läggas ut där. Håller tummarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...