Jump to content
Annons

Fråga ang. Asio drivrutin för soundblaster audigy

Recommended Posts

Guest Audio Relapse
Posted

Hallå igen, hörde av en vän att det finns Asio drivrutiner att ladda ner till mitt audigy ljudkort. och att jag kan få ner latency´n med den, är det nån som vet hur jag kan komma över dom?? om nån kunde hjälpt mig med detta hade det uppskattats väldigt mkt.

tack på förhand - Robin

Annons
Posted

Det ska följa med installations-CD'n; men själv har jag haft problem med dessa drivrutiner i XP .. Och inte fan finns det någon buggfix att ladda ner.

Hursomhelst, det är nog kX-drivrutinerna han tänker på.

http://kxproject.lugosoft.com/

Jag kör med de, och ASIO'n funkar fint. Kom ihåg att du måste köra med 48khz dock, annars funkar det inte.

/Daniel

Guest Audio Relapse
Posted

Har inte installations-cd hemma. finns dom alltså på länken jag fick av dig?? ska kolla den, tack så mkt för svaret.

lev väl -Robin

Guest Audio Relapse
Posted

Vilken laddning är det jag ska välja föresten??? finns nåra stycken att välja på...

mvh -Robin

Guest Audio Relapse
Posted

Det går inte få tag i Asion på nätet då??

mvh -Robin

Posted
Det går inte få tag i Asion på nätet då??

mvh -Robin

Hmm, men alltså, om du installerat drivrutinerna från skivan så följde ASIO-drivrutinerna med samtidigt. Problemet är att de oftast inte funkar i XP av någon anledning. Därför så bör man avinstallera hela originalpaketet och installera kX istället.

Här kan du ladda ner originaldrivrutinerna.

http://se.europe.creative.com/support/downloads/

Lycka till

/Daniel

Guest Audio Relapse
Posted

Ah, ok tack. är lite efter när det gäller sånthär! 😆

Tack tack.. _robin