Jump to content
Sign in to follow this  
Lilluminati

Söker någon som mixar och mastrar

Recommended Posts

Producerar hip hop och är i ett stort behov av att börja ett samarbete med någon som kan mixa och mastra mitt material.

Har producerat ett par låtar med en grupp som heter Dollar Bill.

Dollar Bill-Konstig

Dollar Bill-Bakom dig

Det är 2 låtarna som jag har producerat, så ta och lyssna och hör av er om ni känner att det är något för er, sen så kan vi diskutera priser och sånt :)

Dessutom har jag massa nya projekt på G.

Peace out/Lilluminati

Edited by Lilluminati

Annons

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By Alyasmusic
      Hej, Jag söker lite förslag ang akustik behandling i mitt utrymme där jag gör musik/Mixning.
      Har mycket problem med mixning för tillfället då mitt utrymme där jag håller till inte är det bästa stället att mixa på.
      MEN...Jag vet att det aldrig kommer bli perfekt, men finns det någonting man kan göra för att förbättra akustiken en aning? bass traps, ljudisolera på väggen/takvinklar för att få lite mer kontroll på allt ljud och reflektioner och low-end som är ytterst svårt att få till?
      Ni kan se bild där jag håller till  Tack för svar!

• By maxh04
      Här är en länk till min första deep house mix, https://www.newgrounds.com/audio/listen/863925.
      Inget speciellt skulle bara vilja ha lite feedback på hur det låter just nu. 🙂
      Några detaljer:
      Namn: House Track
      Genre: Deep House
      Längd: 3:49

Jag kommer försöka att förbättra mina mixar i framtiden och om du vill se mer av mina (publicerade/kommande) mixar - kolla gärna in https://maxh04.newgrounds.com/.
      Har dock inte släppt något mer än denna soundtrack/mix än.
    • By pressrec
      Hej på er! 
      Längesen jag var här nu men tänkte bara tipsa om att Penalty Loudness Plugin. Vet att man har tipsat om sidan innan och visst går det utmärkt att ladda upp filer och få de analyserade MEN så sjukt mycket smidigare att ha på Masterbussen kan jag säga! Det kanske redan har tipsats om innan och jag kan vara sist på bollen. Men väldigt väl spenderade 500 pix! Detta är en sån där plugin som man inte visste att man behövde men när man väl har den kan man inte förstå hur man klarade sig utan. :)
      https://www.meterplugs.com/loudness-penalty
    • By JoannaD
      Hej !

Jag har gjort en låt, en slags remix på en egen gammal skum låt (som jag ändå gillar). Det jag önskar feedback på är mixen (och mastringsmässigt). Jag vet inte hur länge jag suttit och mixat och mixat och pillat och ändrat och försökt mastra... Och gjort om, om osv. 
      Jag tycker nu att det låter helt okej, men vill veta vad nya öron tycker. Referens har jag ingen direkt, men något inte alltför modernt och radiovänligt. Det ska inte vara för crisp, men ska ju inte vara för dovt, muddigt eller rörigt heller.

Så alla synpunkter och vad som skulle kunna förbättras (eller om det låter "bra" för vad det är) uppskattas jättemycket. Är det något som sticker ut direkt för er?
      Ha en fin dag! 
      Ps, försökte göra en fil under 2 mb att ladda upp under låtar & filer, men även med 96 bitrate fungerade det inte. 

• By Henkewid
      Hej!
      Jag är helt ny på forumet och har via det ämnet jag tänker fråga om även hittat hit då det vet någon annan som behövde hjälp med ungefär samma sak som jag.
      Jag och min Sambo ska gifta oss om 7 dagar och har då planerat att köra en bröllopsdans som börjar lugnt (Time to say goodbye-Andrea Bocelli,Sara Brightman), i ca 50sekunder för att sedan övergå till en 
      upptämpo version av samma låt (Jason Derulo x David Guetta - Goodbye). Jag har själv försökt göra en mix av dessa men har svårt att få till övergången och hade gärna velat att det skulle bli lite mer effekt när det växlar till upptempo. 
      Här kan man ladda ned den version som jag har knåpat ihop med hjälp av Mixxx. https://minfil.com/X5rcT0ufb5/Br_llopsdans_mp3
      Finns det någon vänlig stjäl som kan tänkas hjälpa mig med detta? 

• Veckans populäraste ämnen

• Senaste låtarna

• mixakuten_ingang.jpgMIXAKUTEN
    Som medlem får du kostnadsfri hjälp med mixning eller mastring av din låt.
    Läs mer >

• Utvalda pressmeddelanden

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.