Jump to content

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Min feedback:

• Lite monoton - Du kanske borde experimentera mer med trummorna?
  • Lead:en låter inte klockren, lite för mkt highs kanske.
  • Top lead (Eller vad det nu heter) - Tycker att melodin bakom din lead synt gömmer sig för mkt.

Baseras givetvis på eget tycke, men jag tror att du skulle kunna få den mycket mer intressant om du bara varierade trummorna något mer.

Håller med Joesoes. Lite mera "kött" i leaden skulle göra susen, d.v.s. layer'a en till synth, typ rockorgel, hammond eller liknande brukar hjälpa att skapa mer kropp på leads. Dra ner högsta diskanten (ganska brant lågpassfilter på hela bussen) på hela melodin, alternativt kör konsoll- eller rör-emulering för att ta bort det allra vassaste.

Väldigt mycket build-ups efter varandra (jo, jag vet, mycket elektro-house är sån ;-) men ändå. Något till mellan-parti skulle kanske kunna variera låten lite extra. Eller vad tror du?

F.ö. bra låt! :-)

Edited by Cathrine
  • 4 weeks later...

Stort tack för feedback! Gick väldigt mycket efter ett standard electrohouse-arrangemang, mest i brist på annan inspiration. Jag har en tendens att göra långa låtar, så får tänka på det, folk måste orka lyssna klart.

Är melodin så vass alltså? Får verkligen referenslyssna på lite fler ljudkällor i framtiden. Ska ta med mig layringstipsen också till framtida projekt.

Ha det!

Stort tack för feedback! Gick väldigt mycket efter ett standard electrohouse-arrangemang, mest i brist på annan inspiration. Jag har en tendens att göra långa låtar, så får tänka på det, folk måste orka lyssna klart.

Är melodin så vass alltså? Får verkligen referenslyssna på lite fler ljudkällor i framtiden. Ska ta med mig layringstipsen också till framtida projekt.

Ha det!

Nu vet jag inte riktigt vilken typ av house du vill göra, men för att ta ett ex på vad jag tycker att du kan göra åt trummorna:

Den låten av Vicetone är egentligen inget speciell i sig, men ett bra ex tycker jag. Annars kan du referenslyssna lite på Lucky Date, han är riktigt grym på att leka runt imo.