Jump to content
Annons

NAMM 2014: Mångsidigt filter med raketsmak


Carl Löfgren

Recommended Posts

I slutet av 90-talet tävlade synttillverkarna om vem som kunde göra det skarpaste filtret som kapade frekvenser likt en rakbladsvass Katana. Idag är de mjukare två-polsfiltren de mest efterlängtade och med Waldorfs nya 2-Pole Analog Filter finns det inte mycket övrigt att önska.

Förutom att filtret kan ställas in på låg-, hög- och bandpass, finns det gott om tuffa finesser såsom möjlighet att överstyra signalen innan och inne i själva filtret, envelope och LFO som låter dig automatisera filtret, samt en trigger funktion som låter dig styra filtret via en extern signal. Tänk side-chain.

Lansering ska ske innan våren och priset lär landa på runt 2000 kronor.

Kontakt: Fitzpatrick (www.waldorf-music.info).

Tillverkare: Waldorf (www.fitzpatrick.se).

Klicka här för att visa nyhetsartikel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är lite kluven till Nave...under förutsättningen att den finns till annat än bara iOS åsså, jag gillar inte att spela synth på I-prylar. Jag tycker Waldorf har ett rent schysst ljud, men det känns ganska tunt. Karaktären är ungefär samma som många äldre KORG-synthar, men renare - vackert men utan fläsk. Jag vill kunna välja själv hur lågt ned mina synthar ska få leka, Waldorf låter mycket mer urgröpt på ett sätt som är svårt att göra nåt av med filter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...