Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest Audio Relapse
Posted (edited)

Hallå, har en liten fråga ang, 2 cakewalk produkter, nämligen Sonar och

pro audio! Är det nån större skillnad? och isf, vad är skillnaden? Behöver nämligen

ett bra inspelningsprogram som jag kan länka mitt reason till, sonar vet jag att det funkar med rewire, är inte så säker på pro audio dock. hittar inte så mkt info om det. verkar inte komma åt Cakewalks hemsida på nån vänster. kanske jag ska vända mig till ett annat fabrikat?? All hjälp eller tips om vad jag ska göra är mkt välkommna!

Höll på att glömma, jag kör pc. system: 1.6ghz - 768Ram soundblaster audigy platinum (Än så länge, Tyvärr)

Tack på förhand -Robin

Edited by Audio Relapse
Annons
Guest Audio Relapse
Posted

Tack för svaren. 😄

Jag har Sonar 2 installerat på burken, men jag är inte nöjd med det vst stödet som finns där.

(Piano-rollen hoppar och slår dubbelslag) när jag kör exempelvis syntar i regel.

trummor klarar sig rätt bra, vad jag minns.

Har haft musikskapandet mer som en hobby än ett seriöst projekt, så mitt ljudkort

är rätt passé. Kan det sistnämnda ha nåt med den saken att göra??

Jag funderar lite över Cubase sx3 också (många vänner som använder detta).

Har läst lite om logic med kanske lite vatten över huvudet men ändå, finns det till Windows användare??

Mvh -Robin

Posted

Efter version 5.5 så finns inte Logic till PC längre. Så om du inte vill köpa en dyr feting mac är det nog inget att tänka på.

Vad är det för ljudkort?

Guest Audio Relapse
Posted
Höll på att glömma, jag kör pc. system: 1.6ghz - 768Ram soundblaster audigy platinum (Än så länge, Tyvärr)

Hur är 5.5:an i gämförelse med sonar3-4/Cubase sx3?? om du vet!?

Har ju som sagt inte en så värst snabb burk 😄

mvh -Robin

Posted

Cakewalk Pro Audio: Har varken Rewire eller VST.

Cakewalk Sonar: Ja, from. v2.0 skulle göra jobbet. Men Sonar gillar DirectX bättre än VST som du säkert märkt.

Cubase VST: Endast Rewire 1.0. Många nyare VST-effekter och instrument kan vara beroende av funktioner som inte fanns i VST.

Cubase SE: Jodå, rätt så kapabelt! Jag vet inte hur mycket du behöver?

Cubase SL: Utmärkt! Jag rekommenderar!!

Cubase SX: Absolut. When Ca$h is not an option 😄

Protools LE: Jodå, alla möjligheter finns. VST-stöd med FXpansions adapter. Bättre på audio än MIDI dock. Köper du en Mbox får du programmet, och det kostar ändå mindre än Cubase SL.

Logic 5.5: Endast Rewire 1.0. Köps begagnat, eftersom PC-Logic är nerlagt. Ingen support och ingen garanti.

Som sagt, Cubase SL 1.0 eller 2.0 skulle säkert passa dig. Eventuellt 3.0 (vet inte hur mycket 3:an kräver av datorn?) ProTools kan också vara intressant om du har ork att lära dig ett nytt program.

Guest Audio Relapse
Posted

Tack så mkt Vectro, det svarade på alla mina frågor + några till. stort tack.

Lev Väl, mvh -Robin