Jump to content
Annons

Vilket/vilka musikprogram använder ni? [Undersökning]


ElectricPulze

Recommended Posts

Jag ska redovisa top 5 av de mest använda musikprogrammen, personligen tycker jag det är intressant att veta vilka andra program som används än de få jag känner till 😎

Ja, det är din ansats. Men avgränsningarna? Är det t.ex. att undersöka specifika svenska musikforum bildade -95 och framåt med mer än 5000 användare? Eller något annat?

Ett tips är att även göra samma test på internationella sajter. Jag TROR nämligen att vissa daw:s är vanligare här i Sverige än tex. USA.

Mvh

Anders

Schtämmer. SONAR lär ju vara ganska mycket mer frekvent förekommande i Amerika än vad det är här. Vi verkar ha en starkt rotad Cubase-tradition av ngn anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Ett tips är att även göra samma test på internationella sajter. Jag TROR nämligen att vissa daw:s är vanligare här i Sverige än tex. USA.

Mvh

Anders

Var det inte i blaskan Studio som det nämndes om DAW och att FL studio var det väldigt få i Sverige som använde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett problem med sådana här undersökningar, är att de flesta inte bryr sig om att svara. Jag tror att man kan få större respons om man sätter upp ett antal alternativ som folk får välja bland. Det känns enklare för många att bara klicka på ett alternativ och sedan gå vidare, än att skriva i tråden...

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det ja. SONAR här med. SONAR X3 t.o.m, eftersom versionen också vill vara med i rapporten? Gamla Cakewalk Pro Audio 9 går också ner f.ö.

Dock mäkta förvånad att ingen nämnt Samplitude (eller Sequoia) ännu. Där har vi ju en DAW av rang, om någon.

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Dock mäkta förvånad att ingen nämnt Samplitude (eller Sequoia) ännu. Där har vi ju en DAW av rang, om någon.

Och vad gör den bättre än andra? Förutom ett högt pris?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...