Jump to content
Annons

Vilket/vilka musikprogram använder ni? [Undersökning]


ElectricPulze

Recommended Posts

Annons

Kör Studio one 2 (bytte bort Nuendo efter 10+ år).

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är dina avgränsningskriterium formulerade i denna rapport?

Jag ska redovisa top 5 av de mest använda musikprogrammen, personligen tycker jag det är intressant att veta vilka andra program som används än de få jag känner till 😎

Redigerat av ElectricPulze
Link to comment
Dela på andra sajter

Sunnanå (oregistrerad)

95% reaper, skriver oftast låtarna i FL Studio och exporterar midi -bara för att reaper är helt kasst på att hantera midi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska redovisa top 5 av de mest använda musikprogrammen, personligen tycker jag det är intressant att veta vilka andra program som används än de få jag känner till 😎

Antar att rapporten inte är vetenskaplig? Tror inte detta forum är särskilt representativt för något slags genomsnitt. Det du möjligen kommer att få reda på är vad ett extremt liten antal (i förhållande till den mängd i landet som äger ett daw (eller flera)) personer som är nördiga vad gäller ljud och inspelning samt gillar att prata med andra om det har för preferenser vad gäller val av daw. Med andra ord får du inte reda på något.

Nu kanske du i och för sig har en massa andra siffror (som försäljningssiffror) och källor med i din rapport så att du kommer lite, lite närmare något man kan generalisera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...