joFo Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 redrum -> cubase Jag vet lösningen heter rewire, men hur gör jag om jag skapar ett beat i redrum och vill kopiera in det i cubase, alltså exportera in det som en midi-fil? Jag vet att man kan göra en audio mixdown men det är inte så jag vill ha det... några förslag? 😄 Hade! //joFo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pazo Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 File/Export Midi File, i reason alltså. Då får du ut en midi fil av de du har "skrivit" in i sequencern... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joFo Posted April 1, 2005 Author Share Posted April 1, 2005 Men om jag använder step seqencern i redrum skrivs det väl inget alls till midi-filen, eller? //joFo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piffen Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 ingen aning om det kommer med eller inte.. men det är lätt ordnat. markera redrum i sequencern. högerklicka på redrummodulen och tryck copy pattern to track. då kopieras det du programmerat ner till sequencern.. och voila. du kan exportera bäst du vill. 😉 //smulan Link to comment Share on other sites More sharing options...
joFo Posted April 2, 2005 Author Share Posted April 2, 2005 Rock'n roll! Konstigt att del saker verkar så lätt när man vet hur man ska göra 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piffen Posted April 2, 2005 Share Posted April 2, 2005 Haha.. ja visst är det underligt.. 🙂 //smulan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts