Jump to content
Annons

Tips och råd...


JohnD-BB (oregistrerad)

Recommended Posts

JohnD-BB (oregistrerad)

Hej! jag är jätte intresserad av att börja producera musik. Mitt mål är att kunna producera bra musik som går att lyssna på.. Jag har nu gått i en DJ kurs varje vecka och den var i 7 veckor. Jag ska också köpa DJ hörlurar, controller och monitorer. Jag ska DJ'a ett tag nu sen tänkte jag gå in mer i Musikproduktion. Jag har laddat ner Logic X pro och FL Studio Demo. Men det är jätte svårt att förstå speciellt för mig som är nybörjare. Jag vill verkligen lyckas och kunna producera bra musik. Det ända jag behöver är er motivation och att ni ska ge mig tips och råd vad jag ska göra? Vilken utrustning behöver jag? Jag tänker köpa hörlurar och monitorer dels för att öva in DJandet och dels för att det är roligt att hålla på med när man har tråkigt. Jag tänker också köpa ett Midi Keyboard efter Produktions kursen. (Jag är en nybörjare inom produktion...)

btw, tänkte gå i en produktions kurs snart Den ser ganska bra ut, så tänkte höra med er lite mer erfarna vad ni tycker om det?

Hoppas ni svarar mig. Ha en bra dag! <3 😄

EDIT:

Jag har köpt ljudkort, midi synth, hörlurar, Logic Pro X.

Ska också gå i en Musikproduktion kurs snart, så det ser bra ut! 🙂

Redigerat av JohnD-BB
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tänkte också köpa mitt första DJ utrustning: DJ controller, Monitorer och hörlurar som jag skrev i förra inlägget... Här är de grejerna:

Pioneer DDJ-SB 2.295 kr

Alesis Elevate 3 749kr

AKG K81 DJ 375 kr

Tänkte beställa från de här sidorna:

http://www.ordermusic.se/

http://www.emusic.se/

Kan man lita på de, hur är det med frakten och kvalitén? Har aldrig beställt eller hört talat om sidorna så därför frågar jag er. 🙂

Ha en bra dag! <3 😄

Båda sidorna är väldigt kända och bra har handlar hos Ordermusic många gånger.

Ordermusic Fraktavgift 99:- Order över 1.990:- Fraktfritt

emusic

Fri frakt över 2000kr

Link to comment
Dela på andra sajter