Jump to content
Annons

Ny svensk talang - Rasmus Ek


erikknoo

Recommended Posts

Annons

Gillar simpliciteten, och hans röst! Kan förstå vart du vill komma med din Håkan jämförelse 🙂

Störde mig till viss del på reverben på hans röst dock, tyckte den blev lite överflödig. Förstår tanken bakom den, men dom kunde dratt ner den lite enligt mig. Annars väldigt bra! Skall bli kul att se om han lyckas komma någon vart, han har definitivt potential till det.

Redigerat av Gerterface
Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter bra och behagligt. Trevlig lyssning. Men jag antar att denna låt kommer att ha svårt att ta sig igenom brusmattan av liknande låtar. Om alla låtar på en debutplatta låter så här och det sedan finns en låt med "det där extra" för att spelas på radio så blir det säkert en kanonplatta många har i bilstereon. Vi gillar ju vemod här i Sverige.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar den här låten verkligen. Den det extra det, både text, musik och framförande

Håller med om att det liknar hellström, låter t o m lite västsvenskt på "nu är det bara vi kvar farsan" 🙂 Men jag tycker inte att det stör alls.

Det är något med skildringar av uppväxt och föräldrar som jag tror kan berör på ett speciellt sätt, många succéer har handlat om det både inom svensk film och litteratur. Ett ämne som alla blir berörda av och kan relatera till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte med såna här bekännelsetexter. Ekot på sången är svårt överdrivet.

Jag kan också ha lite svårt för sådant. Men jag föredrar detta, som ändå har en dos humor, framför Lars Winnerbäcks gnäll. Eller Lundell. Sundström gillar jag live men på skiva är han jättetrist. Föredrar ändå när singer songwriters skriver om sig själva framför att de raljerar över sin samtid, folk som dricker latte eller vad det nu ska raljeras om (vad spelar det för roll vad man dricker!). Min favorit i den här genren är helt klart Thåströms skiva skebokvarnsvägen, den är grym.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill vara positiv, men måste tyvärr säga att jag önskade mig lite mer...

Det mesta har med min personliga smak att göra, men det som verkligen var dåligt tyvärr var, som många redan nämnt, rösten. Att den är sur bekommer mig inte så mycket, rätt använt kan det funka ändå...men den dåliga produktionen var smärtsam. Rösten drunknar helt i musiken, har ingen som helt botten (klipper de redan vid 200Hz???), och det läbbiga ekot är hemskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan också ha lite svårt för sådant. Men jag föredrar detta, som ändå har en dos humor, framför Lars Winnerbäcks gnäll.

Det är möjligt, men jag har svårt att lyssna på låten öht pga sångekot. Tycker det är helt malplacerat.Tror att det skulle låta

mycket bättre med bara en gnutta reverb. Ambiance eller vad det kallas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm ni har kanske en poäng med mixningen/reverbet 🙂 Detta e ju hans debutsingel, blir väl bättre med tiden.

"-Satt o kollade in...." från en på forumet som hittills har gjort tre inlägg. Säger en del!

Uhm va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...