Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

deltaco-screw-chassifddgdd-spacer-for-motherboard.jpg

😲Du har inte bar en skruv lös, ser jag. ☺️

 

Men det är de vanligast dator-chassiskruvarna på den bilden.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Hmm undrar om man skulle försöka få fart på sin gamla burk med kanske? 😏 Är ju inte så jätte duktig på att mecka PC men det kanske är värt ett försök ändå. 😐

Den avlånga är till för att skruva fast moderkortet på så att det inte blir plåt mot plåt!

Distanser kallas de.
Link to comment
Dela på andra sajter

Men däremot kan du använda den som midikeyboard när du spelar i CUbase...

😄

Men det behövs inte nu när cubase kommer med slna chord-pads, vilket funkar som programmerbara enfingersackord. Dessutom kan man inte spela rena enfingersackord på keyboarden om det inte skaq vad c-dur osv, vilket jag trodde att man kunde.

Redigerat av Den Gode
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte att det kanske är smidigare att via midi spela på en synt än att använda musen. Vad jag förstår så ska du väl kunna ladda in en mjukvarusynt i cubase och sedan använda den där chord-pads (eller jag vet inte hur den funkar riktigt men)? Då ska du ju kunna använda vilken midi-keyboard som helst. Det kommer att underlätta en del då tror jag.

Jag ska kolla upp det där 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyggligt att du tänker åt mig. Om det inte hade varit så att jag redan har tänkt på allt det där kunde jag ju ha låtit bli nu. Det är så att jag har en kombination av 49 tangenters klaviatur och ljudkort, en novation xiosynth. Därför menar jag att jag inte behöver korgkeyboarden om jag inte ska ha den för att spela på. Nåja, vi får väl se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...