Jump to content
Annons

Topliner och låtskrivare söker producenter och mixare för samarbete


Freedah

Recommended Posts

Hej och gott nytt år, alla glada musikskapare!

Jag heter Frida och har skrivit musik så länge jag kan minnas. De senaste åren har jag varit aktiv inom olika delar av musikbranschen och jag har samlat på mig många kontakter genom åren. Från början skrev jag bara musik för mig själv, men blev 2009 upptäckt av en talangscout som tog mig med till Hollywood för att representera Sverige i World Championships of Performing Arts, där jag fick guldmedaljer i mina kategorier. Efter detta började jag samarbeta med andra låtskrivare och producenter mot förlag, göra musik till företag osv. Det ena ledde till det andra och nu jobbar jag nästan uteslutet med att toplina tracks åt internationella House-DJs. Eftersom jag älskar elektronisk musik är detta såklart jättekul, men jag känner nu att det är dags att "teama ihop mig" med någon som kompletterar mig och skriva grym musik ihop. Kan tänka mig både att jobba mot förlag eller släppa musik under ett nytt namn som vi tillsammans kommer på 🙂

Mina styrkor är helt klart melodier, text och kompositon. Jag har en egen stil och kommer ofta på saker andra inte kommer på. Då jag känner att jag inte är tillräckligt bra (och har tålamodet till) på finliret (mixning, mastring etc.), letar jag nu efter någon som kan hjälpa mig med att få mina/våra låtar att nå den nivå (rent produktionsmässigt) som krävs i dagens musikbransch. Jag spelar piano, lite gitarr och bas, samt sjunger. Allt spelas för närvarande in i min hemmastudio och jag använder Pro Tools 10. Jag talar svenska, engelska, spanska och norska.

Ni kan lyssna på lite som jag har gjort på www.soundcloud.com/freedahsoul, men det mesta där är hyfsat gammalt, så skickar gärna mina nyare alster till er. 2014 kommer många låtsläpp med utländska DJs som jag ser fram emot! 🙂

Jag söker endast SERIÖSA och professionella producenter som är villiga att lägga ner lika mycket tid på detta som jag, samt liksom jag har egna kontakter som kan användas när det blir aktuellt.

Hör av er, så skapar vi något magiskt tillsammans! 😄

Redigerat av Freedah
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej Freedah,

Jag ar en f.d. Malmo grabb som nu bor i NZ - plus producerar remote med my NY City gf och opera sangerska.

Jag gillar dina vocals arrangements, plus att du sjunger pa flera sprak.

Eventuellt skulle jag kunna hjalpa dig med string arrangements, eventuellt tenor sax och lead guitar - ifall du skulle behova detta.

I nulaget focuserar jag mest pa klassisk-typ musik, men har aven andra intressen.

Jag har ocksa borjat jobba mer med Native Instruments producter (istallet for Reason) och det jag gor nu later darfor proffsigare...

Julia ar har just nu, och vi har gjort en ny mix av denna (fast ej upplagd annu...)

https://soundcloud.com/svencanz/evening-prayer-julia-anne

En lat som skulle kunna ligga at dit hall ar denna:

https://soundcloud.com/svencanz/unfinished-gem-i

Ha det gott,

Sven

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Den som skriver låten, med andra ord.

Nej, bara sången. Oftast så brukar sångmelodin (alltså röst/vocals eller vad du än vill kalla det) hålla en egen melodi. Kallas även för topline.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad dom flesta kallar låt.

Vad är det du inte förstår?

Säg att du har en låt med instrumental melodi och hela skiten. Sen vill du ha en röst (med lyrics) som inte följer med ditt lead sound eller whatevet. Detta kallas topline. Hur mycket du än försöker att vrida o vända på det, så kallad det för topline. Så sluta argumentera emot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det du inte förstår?

Säg att du har en låt med instrumental melodi och hela skiten. Sen vill du ha en röst (med lyrics) som inte följer med ditt lead sound eller whatevet. Detta kallas topline. Hur mycket du än försöker att vrida o vända på det, så kallad det för topline. Så sluta argumentera emot.

Jag argumenterar inte emot. Jag gillar bara inte konceptet. Ni vet väl att Lennon och McCartney ytterst sällan skrev låtar ihop va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en vanlig missuppfattning. Dom bollade nog det mesta mot varann.

En del låtar skrev dom verkligen ihop. På "A Day In The Life" som Lennon skrev körde han fast och McCartney kom in med ett kort parti som avvek mycket från låten. Undrar om man kan säga att McCartney var top liner där?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...