Jump to content
Annons

Solo/kompgitarrist sökes i Sundsvall


Countlespaul

Recommended Posts

Hur svårt kan det vara? Jävligt svårt tydligen för vi har ännu inte hittat den vi söker till vårt band, en gitarrist med rätt attityd för solostick och längre diton. Skitigt, slita och dra i strängarna, rundgång skall vara en naturlig del av ditt gitarrspel.

Referensband, Turbo, Hellacopters, Iggy and the Stooges, Pistols. Mustasch,

Referenssti: Rock'n'roll, 77-punk, hårdrock. Finns även Blues, Goth, country och metalinfluenser.

Repertoar? Eget till 99,9%

Ålder 25-, vi är själv 60 talister.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
  • 6 månader senare...

Tjenare...

Fan - det här låter ball.

Har ni fyllt upp platsen än?

Jag är en Skåning med utvuxet hår (en 60-talist med ett par Ibzar) som vrider ur det mesta ur en gitarr.

Om ni fortfarande söker, så finns jag uppe i Sidsjöområdet bland hotell och skolor... Bor f n på hotellet. Jobbar dagtid och är helt obunden, d v s inga tider att ta hänsyn till.

Hör av er om det fortfarande är aktuellt... hade varit kul att träffas förutsättningslöst och bara jamma - om inte annat.

/ Thomas Tott Axelsson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 år senare...

7 år och 9 releaser senare står vi utan sologitarrist igen mitt under brinnande albuminspelning... Samma kriterier som för 7 år sedan. 12 låtar finns inspelade/delvis färdiga men de saknar sin andre gitarrist, den som kan lyfta låtarna med kluriga och röjiga solon. 

Vi finns såklart på Spotify. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...