Jump to content
Annons

Maxad rörkompressor julklapp från Native Instruments


Carl Löfgren

Recommended Posts

Som sin vana trogen har Native Instruments ett par överraskande julklappar varav den hetaste är Supercharger - en helt ny kompressor som normalt kostar en femhundring men är fram till årsskiftet helt gratis.

Supercharger är modellerad efter rörteknik och har ett spann från att försiktigt värma upp en ljudsignal till att trasa sönder den fullständigt. Är du ingen kompressorhaj kommer Supercharger att falla dig i smaken då den är synnerligen enkel att ställa in: det mesta av jobbet sköts nämligen via en enda stor ratt.

Tillverkare: Native Instruments (www.native-instruments.com)

Kontakt: Benum (www.benum.se)

Prova 3 nr av Studio för bara 99 kr!

Klicka här för att visa nyhetsartikel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Den har fått väldigt gott mottagande på Gearslutz, tankar den just nu, ska tydligen ha väldigt snabb respons, vissa säger att den påminner om en 1176, vissa att den låter som en snabb LA-2A. Tycker om VST-verktyg med så få rattar som möjligt också, bara ett threshhold-hjul, en smutsknapp (tube-saturation) och en "punch"-knapp (punch = långsam attack och snabb release?). Smuts-knappen låter tydligen lite år disthållet snarare än saturation-hållet, ska bli kul att testa.

Nu när jag har hållit på ett par år så måste jag säga att min favvo-kompressor är t-racks 1176 (tankade 1176an från waves, native instruments och ik-multimedia och använde dom i ett par månader, och den jag behöll var ik-multimedias, så när lönen kommer nu blir det att inhandla den, det är farligt att handla pluggar, kommer förmodligen handla fler T-racks grejer jag gillade, som la-2a, den där SSL4000-simulationen använder jag också en hel del så. Puigchilden förstår jag inte riktigt, den gillar inte hård kompression, någon som kan säga ett användningsområde? Vill ge den en chans också, folk verkar gilla den)

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...