Jump to content
Sign in to follow this  
jhm

Nu har jag gjort en riktig toplist-låt (äntligen) men hur får jag kontakt med ett skivbolag?

Recommended Posts

Titel: Nu har jag gjort en riktig toplist-låt (äntligen) men hur får jag kontakt med ett skivbolag?

Av: jhm

Uppladdad: 08 dec 2013

Kategori: Soul/Funk/R'n'b/Hiphop

Nu har jag gjort en riktigt bra låt - hemma i lägenheten (grannarna har slutat hälsa på mig) och jag inbillar mig att det är så bra så att det vore intressant för ett skivbolag. Men hur får jag kontakt med ett lämpligt sådant?

Klicka här för att ladda ner filen

Förtjänar definitivt att bli en hit. En av de bästa låtar som lagts upp här.

Pröva att sökfunktionen här på forumet. Vill minnas att det finns trådar här med länkar till skivbolag.

Låten hade en riktigt hookig melodi. Lycka till!

Tack för beröm och tips! Nu har jag kollat lite på nätet och fått mer information på så vis. (Jag har lagt all min tid på mitt jobb samt på att göra musik vid datorn. Det där med att ha koll på branschen och sociala sajter har jag liksom prioriterat bort.)

Då är det bara att börja leverera, tio till tack! Det är nog vad ett bolag vill höra minst. :)

Edited by drloop

Nja, det beror väl på om de bara ska ha låten eller om de ska ha artisten också, tror jag. Men fyra, fem låtar är nog bra. I Mello-sammanhang räcker det (ibland, åtminstone) med en. Fast det här känns inte som en mellolåt iofs.

Well done, för övrigt. Låter som en låt för Tom Jones, typ. Lite atomprogram sång/text, men det passar ju på något vis.

Edit: Atomprogram? Damn you, autocorrect. Stompig, tror jag att det var tänkt att stå.

Edited by Laban

Har tröttnat på låten. Tappat intresset. Håller på med nästa.

Lägg upp den när du är klar. Har du försökt få nån respons på Madame Zelda?

Hmm.. inte för att vara den killen.. men den här låten blir ingen hit idag. Kanske för 10-20 år sedan. Just my 2 cents.

• Gilla 1

Hmm.. inte för att vara den killen.. men den här låten blir ingen hit idag. Kanske för 10-20 år sedan. Just my 2 cents.

Varför då? Skitbra låt med rolig och välskriven text.

Ifall det är den här "Madam Zelda" som är din "hitvarning" så håller jag med föregående talare. Det här är absolut ingen hit idag. Din engelska är väldigt dålig och låten är haffsigt producerad. Rytmiken i verserna är offbeat, "rapstycket" är mumligt och offbeat, refrängen känns som en brygga. Näe, back in the lab med dig! ;) Inget illa menat men nej, detta är verkligen ingen "hit".

Sign in to follow this  

Annons

• Create New...