Jump to content
Annons

En galen rocker. En galen dröm.


MazingMaryRocks

Recommended Posts

Ha, kul att äntligen ha hittat ett forum som passar mig!

En galen rocker med en ännu galnare dröm...Jag skriver rocklåtar på löpande band och har nu ääääntligen kommit på den totalt idiotiska ideén att faktiskt göra något av det.

Mer om mig och min osannolika resa kan ni nyfikna läsa på www.mazingmaryrocks.blogspot.se

Hörs på forumet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...
Baloban (oregistrerad)

Ha, kul att äntligen ha hittat ett forum som passar mig!

En galen rocker med en ännu galnare dröm...Jag skriver rocklåtar på löpande band och har nu ääääntligen kommit på den totalt idiotiska ideén att faktiskt göra något av det.

Mer om mig och min osannolika resa kan ni nyfikna läsa på www.mazingmaryrocks.blogspot.se

Hörs på forumet!

"...rocklåtar på löpande band..."

På vilket sätt?

Ex. om jag ägnar mig åt författarskap, så har jag en dikterande hjärna som låter mig bli varse om tilltänkt innehåll och

då behöver jag ej lyfta bort pennan ifrån papperet så ofta för att tänka till. Då går skrivandet på löpande band för mig!

Är nyfiken på ifall du har samma slags kreativa förmåga som mig? Vore kul isåfall!

Ex., under gymnasietiden, då vi under sv-prov blev tillsagda att skriva en uppsats, var det ej ovanligt att det slutade med

att jag lämnade in en uppsats på 12 A4-sidor. Det gick av bara farten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Nja, har pluggat väldigt många år men aldrig haft turen att kunna skriva långa, uttömmande texter. Tvärt om faktiskt, skriver aldrig mer än jag måste. Med musiken är det annorlunda, kanske för att den kommer direkt inifrån mig. Rätt var det är ploppar text och melodi bara upp. Då gäller det att ha penna och papper i närheten!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Välkommen, skall bli intreessant att följa din blogg med..... 🙂

Hej och tackar!

Ja det händer en del i mitt "lilla" projekt, nu finns det läskigt nog en länk till en ljudfil också om någon är intresserad av att lyssna och gärna återkomma med feedback.

Redigerat av MazingMaryRocks
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra, detta kommer bli fint med tid. Soundet är ju mer rockigt än rock vilket jag tror kan vara en bra idé om du vill att det ska vara kommersiellt gångbart. Men tills du lägger upp en egen låt är det svårt att göra några mer precisa prognoser. Tycker inte du ska fastna i coverdjungeln utan våga visa vad du går för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kanske det inte spelar nån roll att spela in den igen då det är en cover, men jag undrar om du inte skulle ha tjänat på att flytta tonarten något. Din röst låter bra utom just där de ljusaste partierna ligger. Det låter som att det är en brytpunkt där rösten låter en aning gäll, eller kanske bara otränad. Hade det varit en egen låt så lyssnar jag mer på själva låten, men med en cover så är det ju viktigare att man skapar nåt nytt, bättre. Jag funderar på om en till två tonsteg lägre borde varit bättre. När jag skrivit en låt brukar jag få flytta runt den för att klara av att sjunga in en demo utan att skämmas. Kan bli en hel del jobbiga ackord att lära om till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...