Jump to content

Lite låtkritik skulle sitta fint :)

Recommended Posts

Annons

Bra sång.

Bra arr.

Kanske leder delarna liiiiiiiiiiite osammanhängande till varandra

Introt lite konstigt, det första bruset, nått mer intressant kanske?

I refrängen kanske det skulle vara lite mer stackatto i synthmelodin, typ avicci

Har liite svårt att höra texten

Det är ju hög nivå på det! Du ville ha lite kritik 🙂

Mvh

Bra sång.

Bra arr.

Kanske leder delarna liiiiiiiiiiite osammanhängande till varandra

Introt lite konstigt, det första bruset, nått mer intressant kanske?

I refrängen kanske det skulle vara lite mer stackatto i synthmelodin, typ avicci

Har liite svårt att höra texten

Det är ju hög nivå på det! Du ville ha lite kritik 🙂

Mvh

Kunde inte sagt det bättre själv 🙂 Ska ha det i åtanke. Va tvungen att lappa ihop det, åkte med råa vokalinspelningar till stället där jag skulle tävla. Färdigställde allt och höll tummarna 😛

Bra ingredienser och troligen en entusiastisk kock.... det kan inte gå galet!?

Bara du hittar balansen mellan partierna och skapar en bra helhet.

En positiv grundklang var det... uppåtgodis! Och sången kändes även den på rätt väg.

Lägg ut en ny version i tråden när du jobbat klart är du snäll! 😉 /RaggsockerCorny

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By PatrikAdolfsson
      Jag har tagit upp musikskapandet igen efter legat i dvala under många år och släppte nyligen en låt som gått relativt bra då jag inte hade några förväntningar.
      Mitt band släppte några singlar i slutet av 80-talet och har nu blivit taggad igen.
      Jag letar efter någon som kan sjunga då mitt egna skrålande inte är mycket att ha 😄
      Min genre är 80-tals inspirerad synthpop med massa ideer på lager.

https://open.spotify.com/artist/2Vw4cMEILF9pU1zAHMhtOY?si=RbmO6Y1WTqu21W6qDGPVHw

Ser helst att du finns i Stockholm för att kunna ses och spela in tillsammans men även remote samarbete är av intresse.
      Jag är svag för kvinnlig sång men även manliga intressenter är välkomna.
    • By kimkarlsson
      Hej!
      Vi är två grabbar från Jönköping som skriver och producerar en hel del musik, men vi har har just nu ingen som kan sjunga i låtarna.
      Det vi söker är en tjej eller kille med erfarenhet som sångare/låtskrivare.
      Vi proddar mestadels future pop/elektronisk musik. Är det någon som känner sig intresserad så får ni gärna mejla hyptonoise@gmail.com 🙂
      Här kan ni lyssna på den senaste låten vi har gjort:
      https://open.spotify.com/album/3FO3dDiMRjgsV4i0OeRucK?highlight=spotify:track:4fE0ksOzOzzyFFrm5beTiJ
    • By GoldToazt
      Hej!
      Tänkte jag skulle göra ett försök här på forumet att hitta någon sångare. Som titeln lyder så söker jag en singer/songwriter. Samarbetet sker genom internet så egen inspelningsmöjlighet måste finnas. Vilket jag hoppas inte ska vara något problem. 
      Jag är själv producent och har producerat musik i ungefär 5 år. Jag producerar mestadels musik i genrerna klassisk progressive house (deadmau5/Kaskade) och Melodic House (Lane8/Anjunadeep) och ofta blir det en mix av båda två.
      Det är givetvis ett stort plus ifall du redan känner till genren men jag skulle beskriva sångstilen som väldigt clean utan att vara någon expert.
      Samarbetet kan ske på två olika, där jag antingen kan skicka en färdig låt som du spelar in vocals till eller ifall du redan har kompletta vocals så går det också utmärkt för mig att skapa en låt utifrån det. Vilken av de två alternativen som väljs är mest upp till dig. 
      Har säkert missat lite information men om ni är intresserad eller undrar något så är det bara höra av er 🙂
    • By Oaklind
      Jag producerar modern popmusik (tänk Halsey, Weeknd, Dua Lipa, Rita Ora, Zara Larsson, Bieber, Sheeran, Ariana Grande, Lauv, Max Martin etc etc) och söker nu samarbeten. Har spelat musik i över 25 år, pluggat musik på SUNY New York och musikproduktion på AP Academy. Proddat i över 5 år. Lyssna på proddexempel på https://m.soundcloud.com/oaklind

Söker fler vokalister som kan lägga sång på mina produktioner (tracks), eller ännu bättre - någon som vill vara med och skapa hela produktioner tillsammans. Har du låtideer kan vi ”prodda upp” dem, eller att vi skriver tillsammans från grunden. Viktigaste att låta musiken styra och ha kul, och ha högt i tak. Antingen ger vi ut musiken i ditt namn, eller så söker vi förläggare för att skriva musik till andra artister. Vissa kontakter med förläggare finns.

Hör av dig på oaklindprod@gmail.com
      Mvh Jens
      Bosatt i Stockholm

Looking for TOPLINER/VOCALIST/SONGWRITER

I produce modern pop music (Halsey, Weeknd, Dua Lipa, Rita Ora, Zara Larsson, Bieber, Sheeran, Ariana Grande, Lauv, Max Martin etc etc) and are looking for collabs. I have played music for over 25 years, studied music at SUNY New York and music production at AP Academy Stockholm. Been producing for over 5 years. Listen to production examples https://m.soundcloud.com/oaklind

Looking for additional vocalists for my productions, or even better, someone that can be involved in the whole creative process. If you got ideas for songs, I can produce them, or we can write together from scratch. Most important is to let the music guide us and have fun. Either you can release the songs under your name or we can aim to write for other artists. Some contacts with publishers exist. 

Hit me at oaklindprod@gmail.com

Regards, Jens
      Living in Stockholm
    • By Tim Sundström
      Hej alla sångare! Jag heter Tim och är gitarrist i bandet NewWaves. På grund av visa omständigheter så står vi just nu utan en frontman. Även fast vi är ett relativt litet band så har vi redan varit i kontakt med två skivbolag (ett i USA och ett i storbritannien) och ska spela vårat första festival-gig den här veckan. Vi har även några blog och radio features. 

Musikstilen vi spelar är alternativ poprock och har influenser såsom Red Hot Chili Peppers, Imagine Dragons och Codplay. Alla nuvarande medlemmar har har pluggat/spelat musik väldigt länge.
      Ni kan lyssna på oss här:
      https://open.spotify.com/artist/3araJatooaaJ8zWAwMfDHz?si=y0acCpLGSkyQLDl2gPMWDA

Låter detta intressant så letar vi just nu efter dig som är kille, 18+ år gammal, har stora ambitioner med att komma vidare i musiken och har någon sorts vana med sång. Vi skulle jättegärna vilja att du skickade någon länk, mp3 eller liknande där vi kan höra hur du låter.
      Har du frågor eller bara vill snacka lite så kan du nå oss på Newwaves.band@outlook.com eller ringa/smsa mig på 070 465 51 91.

Hoppas vi ses snart! :) 

• Veckans populäraste ämnen

• Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Who's Online (See full list)

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.