Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tja!

Har köpt ett Motu 2408 nu, PCI 328. Jag kommer köra på en dual 1 ghz 1.5GB RAM G4.. (Logic). Jag har även en gammal Behringer Mixer (Eurorack, 8 kanaler) påminst 7-10 bast.

Frågan är som följer:

Ska jag köra denna mixer, eller satsa på nån nyare, fast beggad preamp till Motu:n?

Annons
Posted

Om du vill använda mixern som Mickpreamp och du tycker att vokalljud är viktigt att det låter rätt och fett , så är det inte värt att ha kvar behringern , den har ett spinkigt ljud överlag . Men behöver du bara nåt att fixa lyssningen igenom så är den fullt tillräcklig.

Posted (edited)

Köp ny preamp!

Hittade min Mindprint En-voice för 2200:- beggad på blocket och den låter som en dröm 😠 (kostar 6800:- ny)

har du ett ljudexempel med en linad ackegura samt linad bas genom den och rätt in i ljudkortet 🙂

EDIT: Måste lägga till att det är reverb pålagt på ljudexemplet men ingen EQ eller compression så långt ögat kan nå 😎 bara rent ljud in.

Edited by lavrell