Jump to content
Annons

Importvillkor för köp direkt hos native instrument (pga deras black friday-rea)?


LieS

Recommended Posts

Hej,

Idag och någon vecka framåt är det en grym rea på native instruments, med 50% off på bl.a. crossgrade av Komplete 9 Ultimate. Jag tänkte slå till på detta, och undrar om någon har handlat därifrån tidigare. Det jag egentligen undrar över är:

- Tillkom det någon tullavgift?

- Köpte ni på firman och drog av tyska momsen (11%) för att sen lägga på svenska (25%) i deklarationen?

- Alternativt vet någon om någon svensk återförsäljare följer med i black friday-rean (som de av någon anledning kallar halloween-rea?

Mvh

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag slog till på detta erbjudande, crossgrade till ultimate.

Dom använder UPS för leverans och det första misstaget jag gjorde var såklart att googla på UPS leveranser. Har nu magknip för att man förskottsbetalat och enligt all kritik på siter som rejta.se så verkar det vara ett under om man får sitt paket levererat utan massvis med strul.

Så vi får se vad som händer 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Inom EU är det ingen tull. Hade du bott i Norge hade det varit annorlunda.

I norge hade du inte betalat någon moms i tyskand. Svenska konsumenter

betalar moms. 19 procent i tyskland. Men NI får bara sälja för jag tror runt 1 Msek

till sverige innan de ska betala moms i sverige. Och köper man den som näringsidkare så

måste man ange vat vid köp annars blir det besvärligt med momsen. Eu skulle vara en inre marknad

men det blev inte så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...