Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons

Runt 3 tusen hittar du något ok, om du redan kan spela lite så be att få testa i butiken, annars så fråga personalen. Eller varför inte försöka hyra en trumpet först innan du bestämmer dig för att köpa?

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Thomanns budget budget-variant är faktiskt helt ok. Jag spelar lite grand för skojs skull, och hade först någon gammal yamaha-skoltrumpet. Jag lyckades förstöra den, så jag slängde med en ny rackare i en beställning från thomann. Den är ganska lättspelad och väldigt spettig i klangen. Det är ju verkligen inget fantastiskt, men helt tillräckligt om man bara vill testa lite. Flera av mina trumpetande vänner har testat den och har alla verkat väldigt förvånade över att den kostar 800 spänn ny. Sen när jag har testat deras custombeställda i 30 000-kronorsklassen så är det klart man märker skillnad. Men för de pengarna - helt klart värt att testa! Och betydligt behagligare att spela på än min första, som säkert skulle ligga på ungefär samma pris på begagnatmarknaden.

http://www.thomann.d...25_trompete.htm

Redigerat av mimla
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...