Jump to content
Annons

Jag ska bli känd. Endast producenter. New school rap/hiphop/rnb


prototyp

Recommended Posts

Äntligen en förstående person. Jag blev absolut inte arg, mer trött på att jag som 19 åringen känner mig mer mogen och vuxen än alla som skrivit i denna tråden. Jag tycker man kan bete sig helt enkelt. Jag håller inte på med musik för o lalla och vill därför ha o göra me seriösa personer. Big up

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Okej men är det inte jobbigt att behöva följa med strömmen och tycka att hiphop har något med attityd att göra? Jag är bestämd men väldigt givmild och omtänksam som person. VÄLDIGT jordnära, väldigt social. Men som sagt bestämd och visst det kanske du tycker är ett tecken på dålig attityd men jag tycker din attityd är ännu sämre genom att automatiskt tycka hiphopare suger. Shame on you . utöver det så kan jag njuta av all sorts musik, talang har ingen genre .

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet och jag ber om ursäkt till er som tycker min topic är jobbig men jag tänkte i mer positiva banor när jag skrev hela grejen och tänkte "jag låter de intresserade ta min mail så kan jag presentera mig på ett bra sätt där" istället för att skriva en A4 här i tråden som flera helt ointresserade läser ochså. Sen visste jag faktiskt inte att det var så många trådar som denna utan jag försökte som sagt göra det hela på ett lite "roligt" sätt. Även fast jag är seriös med det jag skrev så var det inte direkt utförligt eller förklarade min plan/mål men jag tycker nog sånt är skönare att ta via mail. Sen att jag inte la ut något ljudklipp är för att jag inte har en helt färdig låt utan jag köpte mick, ljudkort etc för två veckor sedan efter ett par månaders tystnad och har spelat in rätt mycket faktiskt men inte fått någon låt helt färdig ännu utan jag har känt att jag bara låter min inspiration leda vägen mot framgång istället för att försöka pusha samma låt utan framgång. Så jag har lite olika stilar med olika verser , reffar osv osv. Men det låter riktigt bra kan jag lova.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag ochså vill att ni alla ska förstå är att ni skulle kunna sätta mig i en studio med ett rockband och jag skulle fortfarande ha samma öra för musik. Mina öron är ej skapta för hiphop utan för MUSIK i allmänhet. Jag hör direkt vad som är bra och vad som är dåligt. Jag är otroligt bra på o ge input, ta bort de / lägg till de. Jag är ingen hiphopare enligt mig själv utan en väldigt passionerad artist / musiker . musik är allt för mig . musik är mitt liv .

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Det verkar som många tror att jag är en nybörjare eller liknande. Jag är en seriös artist som är ute efter att släppa singlar och inte små halvklara snipp på soundcloud. Men du får gärna skriva till mig på therealmainstar@gmail.com så skickar jag mer än gärna ett par olika grejer. Men som sagt, jag vill endast ha kontakt med producenter och inte frivilliga lyssnare. Snälla acceptera detta 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej låt oss sammanfatta vad som kommit fram i den här tråden.

Du är en grym 19årig snubbe som kan typ allting om musik (ja förutom att producera grymma låtar då) Du kan berätta hur du vill att det ska låta och du hör på en gång om det låter bra eller dåligt. Du ska slå stort och bli känd och rik och det ska givetvis ske utanför Sverige. Du hoppade av musikutbildningen du gick trots att det gav dig så mycket. (gissar att anledningen är för att du är så grym)

Alltså jag är övertygad om att du känner precis så här och att det stämmer till 100% för dig och det lägger jag mig inte i, frågan du måste ställa dig är VARFÖR ska någon annan känna lika dant när du inte har en endaste ljudfil att visa upp vad du kan?

Vi har enbart möjlighet att bedöma dig utifrån vad du skriver här, någon annan information finns inte att tillgå.

För övrigt tycker jag mig se att du har svåra tendenser till att kunna samarbeta, för samarbete handlar inte om att någon ska säga vad den andra ska göra utan man ska tillsammans komma fram till beslut.

Skrivit i all välmening. Lycka till med karriären!

//Soundprocessingstudio

Redigerat av Soundprocessingstudio
  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer med ett tips.

När man jobbat aktivt med musik länge så blir man, tyvärr, ganska luttrad. Man har tyvärr fått lära sig att i de flesta fallen är det snack och ingen verkstad. Man får ALLT för ofta höra folk från höger till vänster som säger sig vara duktiga på ditten och datten, men när man väl sätter sig ner med personen i fråga så når dom inte ens fram till hälften av vad man förväntade sig.

Du har en kaxig attityd, och kanske med all rätt, du kanske är VÄRLDENS talang, men eftersom det är så sjukt vanligt med den attityden så orkar folk inte bry sig helt enkelt.

Så, till mitt tips. Skaffa någon form av material att visa folk. Skit samma om det är kefft provat/mixat eller inspelat med inbyggda micken i din laptop. OM du är sån GRYM talang som du säger, så LOVAR jag att det kommer skina igenom och du kommer få respons från folk som är villiga att sätta sig ner med dig och utforska möjligheterna för ett eventuellt samarbete.

Jag pratar inte om att mata ut material på tuben eller dylikt, men ha i alla fall material lättillgängligt för sådana här tillfällen så du kan lägga in en länk så folk kan lyssna på något. Det får dig att se lite seriösare ut, och det underlättar extremt mkt för folk som eventuellt kan vara intresserade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Waltzberger (oregistrerad)

Ni tar det istället som något negativt för att man siktar mot stjärnorna? Inte konstigt sverige är ett så kasst musikland.

Nånting med slutet på den meningen fick mig att haja till lite. Kan du definiera "kasst"? ;P

Tror du har lite fel där. Att vi, med ett invånarantal på runt 9 milj, ens kan placera oss som 3/4 största exportland när det kommer till musik, är inte min definition av "kasst". Men såklart. Det är ju en tolkningsfråga.

Man ska ha självförtroende. Eller rättare sagt. Man ska vara tacksam ATT man har det. Skillnaden är oftast att om det finns en talang att backa upp allt snack, brukar man dessutom berikas med ödmjukhet. Det kommer sällan fram i sådana inlägg 😛

Jag är inte den som tvekar på din talang. Men jag vet att det kan vara svårt att ta ett sånt inlägg seriöst. Släng upp nåt schysst exempel istället och låt det tala för sig självt. Om du är grym, vilket jag tror du säkert är, så finns det överflöd av talang här att hjälpa dig framåt. Iaf en liten bit närmare dina drömmar.

Kör hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

En kille som det gick ganska hyfsat för sedan - men hans inställning var lite mer ödmjuk från början: https://www.studio.se/index.php/topic/30754-feedback-sokes/page__hl__avicii?do=findComment&comment=1510205

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska ha självförtroende. Eller rättare sagt. Man ska vara tacksam ATT man har det. Skillnaden är oftast att om det finns en talang att backa upp allt snack, brukar man dessutom berikas med ödmjukhet. Det kommer sällan fram i sådana inlägg 😛

+1

Det brukar heta att man ska ha självförtroende, men ibland verkar det som att folk resonerar som att har jag bara lite attityd, så har jag självförtroende och därför har jag talang. Man ser dom t ex på idol och american idol, och 99 gånger av 100 är det också bara snack och det blir pinsamt och platt fall. 😊

Istället för att självförtroendet grundar sig ordentligt i en "verifierad" talang. Dvs du har på spelningar eller genom utgivet material, med lyssnare förutom dina kompisar och din mamma, fått över måttan positiv feedback. 😆

Allt annat är helt enkelt bara snack och det måste vara upp till bevis som gäller, snacka går ju som bekant.. 😎

Självförtroende är bra för att orka jobba hårt så att du har något som knäcker att visa upp, gör så istället och jobba på. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots att jag har svårt att ta denna tråd på allvar ska jag ändock ge ett seriöst svar :

Ta kontakt med skivbolag , förlag , produktionsbolag för dom kan hjälpa dig med att komma i kontakt med rätt producenter för ditt sound.

Hela musikbranchen handlar om kontakter , det är svårt att få producenter att engagera sin tid om du inte kommer i kontakt med dom via nån form av kontakt .

Ett annat alternativ är att du kollar vilka som söker samarbeten och hjälper dom med låtar och på så vis kanske får en fot in i branschen.

Har du inget att presentera blir det svårare att få till något via internet utan i såfall måste ju du in i studion och bevisa för producenten/skivbolaget att du är något att satsa på. Svårt men inte omöjligt.

Lycka till.

M V h

Tuomas

Tiny media production

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte konstigt sverige är ett så kasst musikland . o snälla försök inte nu försvara sverige för att dom har shm och massa duktiga producenter för det har jag aldrig sagt att dom inte har utan det är bara kasst överlag. speciellt med den attityden som alla musiker har här.

Prova googla "musikexport Sverige". Tror du verkligen att alla duktiga musikmänniskor i Sverige kommer från ett helt eget litet universum som är skiljt från övriga drönare? Dom är ju självklart ett resultat av möjligheter (utbildningar, studiecirklar, fritidsgårdar o s v) och konkurrens, precis som i övriga yrken eller idrotter.

Även om en del här i tråden kanske kunde vara lite mer, vad ska man säga, "pedagogiska", tycker jag ändå att du ska läsa vad som skrivs helt utan egen prestige. Det allra mesta är ändå goda råd som oftast kommer sig av lång erfarenhet av branschen/musikklimatet i Sverige.

Det jag själv tycker du mest ska ta åt dig av är att du faktiskt ser till att fixa lite färdig musik. Även om det är självklart för dig själv att du är en talang över det vanliga, så kommer det inte vara så för andra. Det finns redan alldeles för många som har "en massa bra idéer", ändå sättet att skilja ut sig från dom är att faktiskt göra något konkret. Är det bra kommer du säkert hitta de samarbeten du letar efter.

Vet själv att en ofta underskattar mängden arbete som krävs för att ta en låtidé från "i princip klar" till "helt färdig produktion". Känns lite som något slags 90/10-förhållande. D v s, det tar 90% av tiden att göra klart de sista 10% av låten 🙂

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska ha självförtroende. Eller rättare sagt. Man ska vara tacksam ATT man har det. Skillnaden är oftast att om det finns en talang att backa upp allt snack, brukar man dessutom berikas med ödmjukhet. Det kommer sällan fram i sådana inlägg 😛

Helt rätt!

I underhållningsbranschen är självförtroendet inte ett skit värt om det inte tillförs ödmjukhet. Dessutom, ju större massa man vill nå ut till, desto mer överordnad måste ödmjukheten vara självförtroendet.

Simpel och beprövad artistretorik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är riktigt fräckt av er att skylla all "kaxighet" på mig. Läs igenom hela tråden så ser ni att jag endast har försvarat mig mot tråkiga, jobbiga personer som endast har hat inom sig. Som jag har sagt, skulle ni träffa mig face 2 face skulle ni ändra er uppfattning. Jag är otroligt ödmjuk kan jag lova.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots att jag har svårt att ta denna tråd på allvar ska jag ändock ge ett seriöst svar :

Ta kontakt med skivbolag , förlag , produktionsbolag för dom kan hjälpa dig med att komma i kontakt med rätt producenter för ditt sound.

Hela musikbranchen handlar om kontakter , det är svårt att få producenter att engagera sin tid om du inte kommer i kontakt med dom via nån form av kontakt .

Ett annat alternativ är att du kollar vilka som söker samarbeten och hjälper dom med låtar och på så vis kanske får en fot in i branschen.

Har du inget att presentera blir det svårare att få till något via internet utan i såfall måste ju du in i studion och bevisa för producenten/skivbolaget att du är något att satsa på. Svårt men inte omöjligt.

Lycka till.

M V h

Tuomas

Tiny media production

Snälla ta tråden på allvar. Jag har redan förklarat att jag är 110% seriös. Det kommer jag absolut att göra när jag fått ut lite material. Sen vet jag inte om du läst igenom hela tråden? för jag har skrivit att jag har material att visa till de som skickar ett "hej" till min mail. Men här kan det klagas nonstop men ingen har ännu skickat ett mail? Det är rätt patetiskt för det blir som ni vägrar ge mig en chans. Ni har inte ens aning hur det låter men ändå ska ni utgå från dåligt. Där har vi musiksverige, alla utgår från att det ska va dåligt hela tiden. Oooh alla dessa hatare... why why why

Link to comment
Dela på andra sajter

Till er som skrev A4 med babbel och har en "coolast på studio forum" tävling kan ni snälla skriva någon annanstans för ni ger mig absolut ingenting.

Sen till han som nämnde något om en dator mick?! jag skulle ALDRIG i hela mitt liv spela in med en dator mick . kvalite är viktigt för mig, därför har jag blivit så bra på o mixa helt själv

Jag har mick, ljudkort, iso skärm och det blir RIKTIGT bra kvalite på inspelningarna.

Redigerat av prototyp
Link to comment
Dela på andra sajter

Och @claes den låten du länkade är den största skiten jag hört. Han kan inte ha mycket talang och det är ännu mer konstigt att du väljer o länka det i min tråd och säger att han försökte med samma sak men var mer ödmjuk!? Wow han måste kommit långt med den där skiten. ha ha ha kan alla sluta tro att jag någon jävla nybörjare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och @claes den låten du länkade är den största skiten jag hört. Han kan inte ha mycket talang och det är ännu mer konstigt att du väljer o länka det i min tråd och säger att han försökte med samma sak men var mer ödmjuk!? Wow han måste kommit långt med den där skiten. ha ha ha kan alla sluta tro att jag någon jävla nybörjare.

Misstänker att du inte kollade vad det där faktiskt var för person... But then again, Sverige är ju ett kasst musikland, eller hur var det?
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Till er som skrev A4 med babbel och har en "coolast på studio forum" tävling kan ni snälla skriva någon annanstans för ni ger mig absolut ingenting.

Sen till han som nämnde något om en dator mick?! jag skulle ALDRIG i hela mitt liv spela in med en dator mick . kvalite är viktigt för mig, därför har jag blivit så bra på o mixa helt själv

Jag har mick, ljudkort, iso skärm och det blir RIKTIGT bra kvalite på inspelningarna.

Men snälla... Detta måsta vara ett troll. Nu lägger jag ner detta. Du är ungefär som tomtarna på Idol-auditions, de som talar om för alla hur jävla talangfulla och bra de är, men sen när de ska bevisa sin talang, så låter det kalle anka om alltihop. Visst, bli du artist och ta över världen men gör det gärna någon annanstans.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

nej faktiskt så hade jag inte kollat så nära men nu är det gjort och det var alltså hans första låt........... god damn cmon people vad är erat problem? JAG ÄR INTE PÅ MIN FÖRSTA LÅT! ha ha ha... jag börjar undra vad det är med er här på forumet .. Hur kan ni jämföra en tråd där han vill ha feedback på en låt med en tråd där jag söker efter producenter o jobba seriöst med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men snälla... Detta måsta vara ett troll. Nu lägger jag ner detta. Du är ungefär som tomtarna på Idol-auditions, de som talar om för alla hur jävla talangfulla och bra de är, men sen när de ska bevisa sin talang, så låter det kalle anka om alltihop. Visst, bli du artist och ta över världen men gör det gärna någon annanstans.

Nej inget troll. Inte ens lite. 100% seriös. Jag förstår att du är inkompetent bullerbyn men nu har jag väl ändå fått säga det fööör många gånger?

Haha du är rolig du. Är du chef på detta forum? Kanske ska skriva till deras support och be dom ta bort min tråd. Det finns för mycket tro & hopp för att du ska kunna ta över med ditt hat, det måste störa dig så otroligt mycket. du kan inte vara van vid detta alls ellerhur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...