Jump to content
Annons

Indie/Pop/Rock-producent & ex-dansbandsmusiker


JurassicJakob

Recommended Posts

Hej Studioforumare!

Jag har under lång tid varit en relativt passiv medlem, men nu tänkte jag att det vore på tiden att kliva in med en presentation!

Jakob Stenseke heter jag, 22 år gammal från Lidköping. Började spela saxofon ganska tidigt, och när det stora musikintresset kickade igång under den tidiga tonåren expanderade jag till gitarr, piano och allt annat jag kunde få tag på. Spelintresset övergick sedermera till ett skapandeintresse - och med låtskrivandet började också inspelandet och producerandet. Efter musikgymnasiet i Skara spelade jag tre år i dansbandet "Zekes", vilket var några otroligt givande och speciella år då jag själv var ganska oinvigd i dansbandsträsket. Som unga med stora musikaliska ambitioner utöver dansband, och efter ett visst sinande intresse från publiken så bestämde vi oss att lägga ner bandet förra sommaren. Det var också då som jag släppte mitt första egenproducerade album under namnet "The Key Key", efter ett par år av slit och trial-and-error i hemstudion. På det har jag nu rest runt jorden ett år, och är nu redo att gå in i nästa fas av mitt musikskapande. Utmaningen för mig ligger i att alltid försöka utvecklas, bryta genre-konventioner och experimentera med nya produktionstekniker.

I fredags släppte jag en ny låt tillsammans med en musikvideo bestående av klipp från min resa. Den får ni jättegärna kika in här:

här är en något larvigare musikvideo från min förra skiva:

Här är min förra platta "Order, Disorder & Chaos" på spotify:

The Key Key – Order, Disorder & Chaos

Om ni undrar något om mig eller min musik så är ni såklart hjärtligt välkomna att fråga vad som helst! 🙂

Mvh, Jakob

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...