Jump to content
Annons

Köpa plugin till UAD-2 men vilken?


HoboRec

Recommended Posts

Har lyckats samla på mig en värdecheck på 250 dollars hos Universal Audio. Egentligen är jag inte i något större behov av någon ny plugg för tillfället, men det ska användas innan december så det är väl lika bra att köpa något. Men jag har som sagt ingen aning om vad jag ska köpa. Någon som har någon idé?

Jag har sneglat lite på en API channel strip

http://www.uaudio.com/store/channel-strips/api-vision-channel-strip.html

eller Ocean Way Studios room modulator

http://www.uaudio.com/store/reverbs/ocean-way-studios.html

Nån som har negativa/positiva erfarenheter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Vänta du går och köper en riktigt dyr dongel(ja ett uad kort är inget annat än jävla dongel) och du vet inte ens vad du vill köpa för plugg och behöver fråga andra om vad du ska köpa?

Link to comment
Dela på andra sajter

API låter ju bra, men den suger skiten ur ditt kort på nolltid. Har du ett quad så är det stop vid 16 spår, och jag misstänker att du kör på mer än 16 tracks? Man undrar ju då om Neve 88RS då är skit eftersom på ett quad så klarar det 140 instanser... NEVE?!?

Satsa då hellre på nåt reverb eller nån FX som är udda. Kanalstripar och EQ´s är bara att lägga ner enligt mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta du går och köper en riktigt dyr dongel(ja ett uad kort är inget annat än jävla dongel) och du vet inte ens vad du vill köpa för plugg och behöver fråga andra om vad du ska köpa?

Sa jag att jag precis köpt det? Jag trodde att jag sa att jag hade en värdecheck... Jag har använt UAD-korten i drygt fem år, men jag har inte haft behov av att köpa några nya pluggar på länge. Har man inte något direkt behov så kan det vara svårt att veta vad man ska satsa sin check på eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta du går och köper en riktigt dyr dongel(ja ett uad kort är inget annat än jävla dongel) och du vet inte ens vad du vill köpa för plugg och behöver fråga andra om vad du ska köpa?

Bra att du som har full koll på läget säger ifrån ordentligt när folk postar såhär oigenomtänkta inlägg! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte uad utan kör på waves versioner. Men pultec eq:n upplever jag som väldigt bra och är en eq jag ofta använder med dess förmåga att sänka och boosta samma frekvens. Kan ge riktigt tajt o fin botten.

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...