Jump to content
Annons

Sonar X3 får 9/10 i Music Tech:)


DanceMannen

Recommended Posts

Annons

Inte så jätteolikt X2 direkt. Förra versionen hann ju knappt komma ut förrän Gibson lade bud och brände iväg både 3a,b & c i uppdateringsväg. I vanlig ordning består uppgraderingen av mkt extra lull-lull (Addictive Drums, Melodyne, AAS-instrument osv). Dock gillar jag möjligheten att färglägga och comping-funktionen, som egentligen är rätt basic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Matrix view verkar bra..är väl något likande från ableton live session view ?

Något jag saknar i reaper...

Annars tycker jag Sonar ser ut att vara tungt för det är laddat med väldigt mkt grejjor...men kan vara intresant prova..

hur mixer effekterna låter osv..tape och tube grejjorna..

Men annars känns som den anledningen att köpa sonar är för att det är prisvärt och det följer med mkt....

Men jag gillar repear då det krämer ut mest prestanda per cpu cykel..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Japp, X3c (64 bit) puttrar på och känns åtminstone klart stabilare än 2:an efter en dryg veckas användning. Har inte testat alla gamla 32-bitarspluggar än men håller tummarna. Verkar som Sonar-folket har lyssnat på ramaskriet på CW-forumet efter allas crashar med X1 och X2. De tar mer aktiv del i frågorna på forumet dessutom. Än mer reko hade hade varit att uppdatera 2.an med en gratisfix i s f för att ta betalt för 3:an.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...