Jump to content
Sign in to follow this  
DanceMannen

Oroväckande gällande Windows 8.1 uppdatering - licens/aktiveringstjänsten strular för VST

Recommended Posts

Hej

 

Jag har precis uppdaterat till Windows 8.1 64 bit.

 

Jag har upptäckt lite oroväckande saker gällande när 3-partstillverkare använder "online" installation och automatisk uppdatering av programvara. Tydligen inte ensam om att ha problem med detta. Kanske nån vet mer, eller har nån lösning?

 

Självklart har jag internetuppkoppling och stängt av antivirus/brandväggar.

 

Några saker jag varit med om efter uppdateringen till 8.1

 

1. Melodynes "Check update" Fungerade inte. och felmeddelandet var "No connection to server" Jag kunde dock logga in på mitt konto och ladda ner uppdatering den vägen.

2. Laddade ner en Pro Channel plugin till Sonar x3 från Overloud. Skulle aktiveras via nätet, men fungerar inte heller, med hänvisning till att jag inte har kontakt med servern.

3. XLN Audio (Addicitve DRums). Använder en Online installationslösning. Samma sak igen, ingen koppling till servern, trots att jag är online, kan logga in på kontot och ser min aktiverade produkt där.

 

Det verkar finnas någon typ av problem här med Windows 8.1 uppdateringen.

Fler som berättar om liknande saker här: http://forums.pjtec....582631?trail=15

 

Någon som har en lösning?

Edited by DanceMannen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Annons


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.