Jump to content
Annons

Kass ljudkvalité?!?!


tvåtakt

Recommended Posts

Jag laddade ner demon (fullversions demon i 30 dagar) och tänkte prova hur trumkvantisering funkade.

Jag tog en del av en låt och fixade till å sen lät jag resten av låten vara.

Och ja det lät ju rätt bra men när jag skulle lägga in spåren i Cubase (som jag helst använder) så märkte jag att det jag hade sparat ner i Studio One lät skitdåligt.

Och JAAAAAA det var inställt på Wav 16 bit 44100 precis som jag har inställt i Cubaes.

Är det så att 30 dagars trialen har nån slags gömd begränsing i ljudkvalité jag inte känner till? Eller blir det så där kasst ljud med Studio One?! Vore ju högst orimlit

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

I princip alla DAW kan man nolla ut med varandra så det kanske kan bero på trumkvantiseringen?

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du med nolla ut?

Jag hörde enorm skillnad när jag lade tillbaka dom rena spåren i Cubase i rätt ordning.

Först var det Studio One och lät som gammal mp3 från 90-talet, medans när det kom fram till där mina vanliga trumspår så öppnades liksom ljudet upp... Skitkonstigt!

Det lät ju inte dåligt i Studio One, TROR jag iaf.

Är det så att 30 dagars trialen har begränsad ljudkvalité?

Redigerat av tvåtakt
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är så, att du har någon plugin som ligger på masterregeln i Cubase, som gör "lyftet" som du upplever - eller att det ligger någon plugin på mastern i Studio One, som gör något du inte gillar med ljudet...?

Att "nolla ut" innebär att man kan fasvända outputen från den ena och spela upp samtidigt med output från den andra, så tar de ut varandra så att det blir tyst, vilket innebär att ljudet är identiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...