Jump to content
Annons

Steven Slate Digital - VMR (virtual mix rack) UTE NU!


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons
Synd att inte AlexB kunde utveckla fristående pluggar så man slipper deras interface.

Det går inte utan den typen av samplingsteknik som används i Nebula, Liquid Mix och liknande då det är RIKTIGA SAMPLADE GREJER, inte kod som emulerar grejerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Ja, man undrar ju varför det kommer 2nd revision på vissa populära pluggar?

Kanske för att tekniken går framåt?

Men det är nog så att pluggar som kom för 10-15 år sen är nog precis lika bra idag och utnyttjar både dåtidens datorer med dagens...

Tur man har en gammal bil, för den kan nog mäta sig med dagens bilar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

För att det står "Slate" på dem? 😉

Precis som anledningen till att du köpte Sturgis trumsamplingar?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

VARNING! Köp inte VMR om du som jag, sitter på en gammal (2010) AMD processor. Efter viss trådläsning verkar det som att Slate inte har haft stöd för AMD sedan 1-2 år tillbaka. Har inte det fixats på 1-2 år så tror jag inte VMR kommer fixas snart...

Jag kan mycket väl ha något annat fel som gör att det inte funkar hos mig men vill ändå varna folk! Jag var dum nog att inte testa demon först utan jag köpte direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

En riktigt bra grej tycker jag är att man kan få en 4bands Neve med fullt svepbara frekvenser om man behöver istället för originalets fasta frekvenser. Bra feature tycker jag.

Gillar idén, när dom löser att jag kan få en virtuell vaderad kant att luta sig emot och att kaffekoppen får plats mellan reglarna är det ett köp. Extra plus i kanten angående kaffekoppen, den kommer inte att välta av motoriserade reglar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Har inte Sonar X3s Prochannel gjort det här ett tag nu, varför ska jag ha detta?

Alla DAWs har inbyggda kompressorer och EQ. Varför ska då någon köpa externa fristående effekter? :rolleyes: Märkligt uttalande.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Ditt kaffe kommer att smaka virtuellt också och sen kommer du att drabbas av virtuella kaffefläckar på effekterna. 😛

Asså jag vill ju ha riktigt kaffe men virtuellmixer, det måste funka! 🤪🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

De kom ut nyligen. Första videon var väl bara reklam för det hela. Sen är det inte ovanligt att Slates pluggar blir kraftigt försenade innan de väl släpps.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla DAWs har inbyggda kompressorer och EQ. Varför ska då någon köpa externa fristående effekter? :rolleyes: Märkligt uttalande.

Får förtydliga då. Vad är så speciellt med just denna så att det motiverar att köpa den om man redan har en channelstrip mm som gör exakt samma sak?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Får förtydliga då. Vad är så speciellt med just denna så att det motiverar att köpa den om man redan har en channelstrip mm som gör exakt samma sak?

Ja det får man väl ta reda på själv eller hur? Läsa på och dema och avgöra om det är värt att köpa eller inte. Precis som allt annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det får man väl ta reda på själv eller hur? Läsa på och dema och avgöra om det är värt att köpa eller inte. Precis som allt annat.

Tja, tänkte att det inte skadar att fråga. Det är väl det forum är till för om man inte vet själv. Har kollat på videon, men visst jag kan läsa lite recenscioner också när de kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...