Jump to content
Annons

Steven Slate Digital - VMR (virtual mix rack) UTE NU!


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)

En fördel Àr att det gÄr snabbt och lÀtt att ladda pluggarna man vill ha. Sen Àr det givetvis sÀljsnack. Alla pÄstÄr att deras Àr sant emulerade och givetvis de allra bÀsta.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

En fördel Àr att det gÄr snabbt och lÀtt att ladda pluggarna man vill ha. Sen Àr det givetvis sÀljsnack. Alla pÄstÄr att deras Àr sant emulerade och givetvis de allra bÀsta.

Ja, Steven Àr ju otroligt duktig pÄ att "hora ut" sina produkter. Han Àr vÀl typ som musikvÀrldens Steve Jobs.

Don't get me wrong.. jag gillar hans grejer!

Redigerat av Terror
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja, Steven Àr ju otroligt duktig pÄ att "hora ut" sina produkter. Han Àr vÀl typ som musikvÀrldens Steve Jobs.

Don't get me wrong.. jag gillar hans grejer!

FörstÄr inte, dem Àr inte hypade pÄ samma nivÄ som andra företag utan dem har blivit stora för att dem Àr bra.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Eh, har du lÀst pÄ utlÀndska forum? Som vanligt hypar amerikaner allt som Àr amerikanskt och Slate Àr riktigt hypad. Punkt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Eh, har du lÀst pÄ utlÀndska forum? Som vanligt hypar amerikaner allt som Àr amerikanskt och Slate Àr riktigt hypad. Punkt.

Ja fast de Ă€r hypade av en anledning som Casperfren sa. De Ă€r fantastiska. Som sagt VCC var en game-changer, limitern var sĂ„dĂ€r men VBC har ju Ă€ven den fĂ„tt fantastiska recensioner. Kan de prestera och göra en eq som faktiskt har mojo som HW sĂ„ Ă€r det ju fantastiskt för oss 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja dissar inte pluggarna, anvÀnder mÄnga utav dem sjÀlv. SÀger bara att Steven Àr bra pÄ att marknadsföra, och fÄ saker att framstÄ lite bÀttre Àn vad de kanske Àr. NÀr Raven kom, sÄ kÀndes det som nÀr första iphonen kom, och som om Steven tror/trodde att han Àndrat hela industrin för gott..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ja fast de Ă€r hypade av en anledning som Casperfren sa. De Ă€r fantastiska. Som sagt VCC var en game-changer, limitern var sĂ„dĂ€r men VBC har ju Ă€ven den fĂ„tt fantastiska recensioner. Kan de prestera och göra en eq som faktiskt har mojo som HW sĂ„ Ă€r det ju fantastiskt för oss 🙂

Jo jag anvĂ€nder bĂ„de VCC och VTM och de Ă€r klart bra. Det Ă€r sjĂ€lva hypandet som jag har svĂ„rt för och alla pĂ„stĂ„enden att just deras Ă€r bĂ€st och lĂ„ter som originalet, oavsett vilken plugg och företag. NĂ„got som i stort sett ingen kan backa upp att det verkligen lĂ„ter som originalet. De lever pĂ„ att de allra flesta aldrig har anvĂ€nt eller ens varit i nĂ€rheten av nĂ„got original. Ja förutom förstĂ€rkare dĂ„ och de emuleringarna lĂ„ter allt annat Ă€n som originalet. Tror knappast att de kommande pluggarna kommer vara dĂ„liga och bra emulerade Nevepluggar Ă€r det vĂ€l bara UAD som har lyckats med hittills. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Nevepluggar Ă€r det vĂ€l bara UAD som har lyckats med hittills. 🙂

Lite kul att UAD som hÀvdar att native Àr skit och man bara kan uppnÄ resultat med DSP.

Ta dÄ deras Neve RS88 som klarar 240 instanser i mono pÄ deras Octo-kort.

Deras nyligen slÀppta API Vision-hittepÄ suger i sig av kortet och klarar bara 32 instancer pÄ ett Octo.

DĂ„ undrar man ju... Är deras Neve dĂ„ bara skit i jĂ€mförelse?

Man skulle bra gÀrna vilja veta vad det Àr som gör att en viss algorithm vÀger mer Àn andra?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

För er som INTE tycker att Slates grejer Àr överhypade: http://www.ultimatem...l-mix-rack.html

Ptja... gÄ in pÄ UA och Waves sidor nÀr du ÀndÄ Àr igÄng!

Hype eller inte. Det kanske ÄR sĂ„ att det Ă€r bra skit?

Till skillnad pÄ Waves och UA och liknande rövhÄl sÄ slÀpper dom rejÀlt med skit, flera gÄnger per Är.

Slate slÀpper en till tvÄ pluggar per Är. Och ÀndÄ sÄ kan dom vara buggiga och struliga vid release.

Men det som kvarstĂ„r Ă€r att folk hĂ€pnas av deras pluggar. Även gamla trötta analognördiga rĂ€var som levererade pĂ„ 50-60talet.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ptja... gÄ in pÄ UA och Waves sidor nÀr du ÀndÄ Àr igÄng!

Hype eller inte. Det kanske ÄR sĂ„ att det Ă€r bra skit?

Till skillnad pÄ Waves och UA och liknande rövhÄl sÄ slÀpper dom rejÀlt med skit, flera gÄnger per Är.

Slate slÀpper en till tvÄ pluggar per Är. Och ÀndÄ sÄ kan dom vara buggiga och struliga vid release.

Men det som kvarstĂ„r Ă€r att folk hĂ€pnas av deras pluggar. Även gamla trötta analognördiga rĂ€var som levererade pĂ„ 50-60talet.

Som jag sa innan, jag dissar inte Steven eller hans pluggar. Jag anvÀnder mÄnga sjÀlv! SSD4, Trigger, CLA-plugins med fler. Utan de Àr bara hypen som Àr lite rolig. Det pÄminner om Apples hype sÄ fort dem slÀpper en ny lur ^^

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...

Eh, har du lÀst pÄ utlÀndska forum? Som vanligt hypar amerikaner allt som Àr amerikanskt och Slate Àr riktigt hypad. Punkt.

Exakt, folk som Ă€ger Nebula pĂ„ gearslutz asgarvar Ă„t hur ĂŒber-hypat Steven Slates Ă€r nĂ€r Nebula redan lĂ€t bĂ€ttre 2010. Inte sĂ„ att Steven Slates ÄR DÅLIGA saker, men inget slĂ„r Nebulas eqs eller consoler.

MĂ€rkligt att inte Nebula nĂ€mns sĂ„ ofta hĂ€r btw, hela Nebula 3 Pro inkl över 100 preamps, eqs, kompressorer osv kostar hĂ€lften sĂ„ mycket som en enstaka Slates digital plugg. Sen finns ju alla 3e-parts bibliotek frĂ„n AlexB osv som kostar 20-40€ styck, jag som inte köper pluggar sĂ„ jĂ€vla ofta tog till och med fram plĂ„nboken och köpte Nebula 3 Pro + nĂ„gra AlexB program. TĂ€nker aldrig betala över 200€ för en plugg. Vissa kommer med konstiga argument som "men den riktiga burken kostar ju 20 000 kr", ja men Flight Simulator lĂ„ter mig köra flygplan som kostar flera miljoner för 300 kr xD

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

FörstÄr mig inte pÄ Nebula. Fattar nada pÄ deras hemsida. NÀr man försöker fÄ koll pÄ vad som Àr vad sÄ stÄr det fan ingenting vettigt.

Klickar pÄ nÄn bundle men sÀger inget om vad det gör? Jag mÄste vara dyngrak?

Seg trög sida dessutom vilket drar ner mitt tÄlamod att söka info.

NÄn som har ork fÄr gÀrna berÀtta mer om dom, onekligen intressant!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Kollade hemsidan nu. Var vÀldigt lÀnge sen sist och ja...den Àr lika dÄlig som den alltid har varit. De Àr inget vidare pÄ marknadsföring direkt. Om jag inte minns fel var det vÀl sÄ att man var tvungen att ladda in minst ett par stycken av den för att fÄ ett helt EQ med alla band pÄ en kanal? Cpu slukande som fan?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

^ jak kÀnner en relativt erkÀnd producent som alltid tjatade om hur bra nebula var men nu kör han ialla fall slate vcc istÀllrt för nebulas versioner.

Nebula Àr vÀldigt CPU-tungt och Àr lite omstÀndigare att jobba med, men det lÄter bÀttre. Workflow Àr dock jÀvligt viktigt, VVC Àr sÀkert bÀttre i den saken

Kollade hemsidan nu. Var vÀldigt lÀnge sen sist och ja...den Àr lika dÄlig som den alltid har varit. De Àr inget vidare pÄ marknadsföring direkt. Om jag inte minns fel var det vÀl sÄ att man var tvungen att ladda in minst ett par stycken av den för att fÄ ett helt EQ med alla band pÄ en kanal? Cpu slukande som fan?

Nebula var frĂ„n början ett gratisprojekt som har utvecklats, sĂ„ det Ă€r fortfarande lite utav en indie-produktion. Ja Nebula anvĂ€nder en egenutvecklad samplingsteknik som gör att vem som helst kan spela in sina preamps, eq, kompressorers beteende. Jag kan t ex sampla ner min Vintage Design M87D i olika gain-lĂ€gen vilket resulterar i att frekvensomfĂ„nget blir ett 100%igt avtryck av orginalet samt att vĂ€rme och dist i olika frekvenser blir identiska. Nebulas EQs Ă€r till för fĂ€rgande, sen kan man ha en kirurgisk EQ bredvid och jobba med. Att gĂ„ frĂ„n Waves Neve:eqs till Nebulas kĂ€ndes jĂ€tte konstigt, waves lĂ„ter liten och tunn och AlexBs (nebula-program) lĂ„ter .. annorlunda 😛 Nebula gick dock nyligen över till ett nytt format som gör att programmen halverades i storlek, drar mindre CPU och Ram, men dagen dĂ„ alla EQns program gĂ„r att ladda i en vst sĂ„ Ă€r nebula komplett. (sĂ„g att det redan finns en community-skapad vst som heter "Nebula man" som kan ladda flera st nebula i samma vst, sparar tydligen CPU-kraft ocksĂ„)

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Nebula Àr vÀldigt CPU-tungt och Àr lite omstÀndigare att jobba med, men det lÄter bÀttre.

PÄstÄr du ja.

Jag har inte testat Nebula speciellt mycket för som mÄnga pÄpekat verkar det omstÀndigt och det finns ju inget stöd för PT. Synd att inte AlexB kunde utveckla fristÄende pluggar sÄ man slipper deras interface.

AngĂ„ende VCC om folk inte testat köra den pĂ„ oversampling sĂ„ missar de mycket av magin, blir ju CPU-tungt sĂ„ det skriker om det men men, fint lĂ„ter det ialla fall 😄

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...