Jump to content
Annons

Vilken Dj-Controller ska jag välja?


Samwise

Recommended Posts

Hej!

Jag är ny här på Studio och också nybörjare med Dj-mixning. Har använt Logic och gjort musik mest, men aldrig satt mig in i Dj-ing. Tänkte att det var dags för jag e sugen på det. Jag har kollat runt ganska länge på olika hårvaror, men jag kan inte fatta beslut. Det står mellan ca. 4 hårdvaror.

Jag vill att priset ska ligga högst på ca 4000 kr.

(Jag vill mixa housemusik framförallt.) Jag vill kunna använda/koppla samman min Maschine Mikro med Dj-Controllern. (Skulle vara najs att kunna köra Traktor för iOS också.)

Då är min fråga: Vilken Dj-controller ska jag välja?

Det står då mellan:

Denon MC3000

Reloop Jockey 3 (ME?)

Traktor Kontrol S2 (ej mk2)

Vestax VCI-400

Vilken tycker ni? Har ni några andra förslag? Vad har ni för erfarenheter?

Tack 🙂

Redigerat av Samwise
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

Min erfarenhet är inte så stor, men då jag gillar att vara väl påläst så är det inte många kontroller som jag själv skulle trivas med. Om jag vill ha en viss layout, ett visst antal och typer av knappar, då väljer jag en kontroller efter det. Därför rekommenderar jag dig att istället börja med att läsa på hur man använder ett dj-program, vad och vilka funktioner du gillar i det, och sen välja en kontroller efter det. Det är väldigt mycket tycke och smak, precis som med monitorer, hörlurar m.m. Alla gillar olika 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag dj:ar så kör jag traktor, och Numark 4Trak är helt klart den mäktigaste och bästa enheten för traktor jag har prövat! Mycket bättre än NI's egna, s2 och s4.

4traken är mycket större, känns mer genomtänkt, riktigt bra byggkvalitet och så ser den grym mycket snyggare ut med!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Beroende på var du bor rekommenderar jag att du tar dig till en butik där du kan testa olika controller för att se vad du gillar.

Jag har ganska lite erfarenhet men kör själv på Traktor S4, Är dock sugen på att gå över till Pioneers för att deras större spelare har ungefär samma upplägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...