Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Det finns många svenska artister / Band som aldrig fick det där stora genombrottet trots bra låtar och sound. Ett av dessa band tycker jag själv är VILDSVIN som var fantiskt bra när det begav sig.

Framförallt deras första skiva som hade något unikt och extra. kanske för smart och bra för sin tid?

Kolla in länken nedan ok njut :-)

http://youtu.be/GwMiNCOkSro

Annons
Posted

Har alltid tyckt att de var grymt bra, de hade väl en smärre hit med 'Saga utan lyckligt slut'. Den snurrade en del på radio & TV minns jag.

Tycker alla tre albumen som de släppte var genomgående bra, alla tre var duktiga musiker med. Hade för övrigt logen mittemot dem på en festival men de verkade inte så snackiga så det blev bara ett tjenare (medan en viss herr Berghagen var betydligt mer pratig... 😄). Hade tänkt kolla in Nationalteatern som återförenats o lirade på samma festival men på väg ditt passerade en mindre scen där Vildsvin spelade. Stannade till och insåg att det inte var en spelning man borde missa - ännu bättre än på skiva.

Posted

Det finns många svenska artister / Band som aldrig fick det där stora genombrottet trots bra låtar och sound. Ett av dessa band tycker jag själv är VILDSVIN som var fantiskt bra när det begav sig.

Framförallt deras första skiva som hade något unikt och extra. kanske för smart och bra för sin tid?

Kolla in länken nedan ok njut :-)

http://youtu.be/GwMiNCOkSro

Bra låt! Och klart oväntat med Brian May-stämmorna som dyker upp efter två och en halv minut.

Det kanske inte förklarar allt, men bandnamnet var verkligen inget vidare 🙂 Tror att många faktiskt kan döma bort dom redan där.