klutte Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 Vad är det för ljudkort som gäller när man håller på med reason? Menar vilka specifikationer ska helst finnas för att ljud ska vara bra och okej? Funderat på att köpa detta kortet men vet inte om det är rätt. http://www.inet.se/index_main.asp?p=6303288 Hur somhelst så kommer jag köpa nytt kort för mitt gammla glappar och beter sig konstigt... Tipsa gärna på ett prisvärtkort, pengar är en bristvara:P //Klutte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 M-audio audiophile 2496 Kanonkort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 Håller med Kenny där! Creative är bara för gamers 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 Jag tycker Creatives nya kort är helt ok, men knappast prisvärda om man jämför med till exempel M-audios produkter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jazzman Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 ..och jag håller med lavrell 🙂 Eftersom det är så pass många som har ett audiophile kan du dessutom få hjälp lätt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pazo Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 (edited) När man köper M-audio kortet så får man ju en Reason Aapted med. Å när man köper Reason 3 kan man få ett M-audio med den 😱. De betyder nog att de kortet och reason passar rätt bra ihop 😕 Edited March 28, 2005 by Pazo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piffen Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 Håller med resten. Funkar utmärkt för mig. 😱 Dessutom är det ju billigt. 😕 //smulan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 Flyttade tråden till lämpligt forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
godhead Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 och om man köper ett kort med en bundlad reason adapted, så kan man uppgradera till fullversionen av reason 3 för typ halva priset.. det är DEFINITIVT prisvärt... helt grymt är det. man får så otroligt mycket mervärde av att äga reason har jag upptäckt, eftersom man kontinuerligt får tillgång till massa gött på propellerhuvudenas hemsida... Link to comment Share on other sites More sharing options...
trancedanne Posted March 29, 2005 Share Posted March 29, 2005 fungerar audiophile bra också om man arbetar med reason & cubase samtidigt? För mitt ljudkort det jag har nu vill jag helst slänga i soptunnan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limpo Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Hur funkar M-Audio korten till t ex Cubase? Andvänder ju båda programmen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 (edited) Hur funkar M-Audio korten till t ex Cubase? Andvänder ju båda programmen... M-Audios prylar har drivrutiner i WDM, ASIO, GSIF osv. osv. etc. etc. Dvs. korten funkar fint med nästan allt som finns. Edited April 5, 2005 by vectro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts