Jump to content
Annons

Söker en iOS-DAW för samarbete


ketri79

Recommended Posts

Hej!

Vi är två stycken som tänkte testa att göra musik på iPad och vi vill kunna skicka projekten mellan oss. Finns det någon daw som man smidigt kan göra det med?

Sen har vi några andra önskemål på funktioner:

Audiobus

Hantera både audio och midi i samma app

Ca 24 kanaler

Minst 4 kanaler samtidig inspelning

Finns detta? I så fall är målet att försöka göra en hel skiva på och med iPad. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Kolla upp Cubasis. Det låter som något för er. Där finns allt det du efterfrågar.

Det är steinbergvs version av Cubase för just Ipad. Lite dyrt kanske men bra program då de har allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Auria saknar MIDI i dagsläget (förutom vissa midifunktioner om jag fattat rätt). I övrigt klarar den det på din lista. 24 kanalers samtidig inspelning. 48 kanalers uppspelning. 24 bitars inspelning. Automatisering. Plugins som man kan köpa, bla PSP och Fabfilter. Inbyggd MP3-konverterare.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Med den nya uppdateringen har Auria nu stöd för "inter app". Så man kan använda sig av flera olika appar i Auria, som >Magellan synth exempelvis. Det har verkligen gjort ett stort lyft för Auria.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cubasis verkar ha fått 24-bitarsinspelning sedan jag tittade sist.

Om man kör Cubase på datorn så verkar Cubasis lika given som tex:

Garageband plus Mac-baserade Garageband (eller Logic?),

eller

Auria plus, som jag uppfattat det, ProTools (AAF export som jag fått för mig är Protools-format).

Vad jag saknar jämfört med Auria är: Automatisering, och de-essern från Fab-filter (in-app-köp), och MP3-kodaren. Men att det finns inbyggda instrument i Cubasis är givetvis väldigt smidigt.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...