Jump to content
Annons

Skillnad inställningar VST Instrument Cubase 7/Cubase 5? [Löst]


Linkoon

Recommended Posts

Jag uppgraderade nyss från Cubase 5.1 till 7.06. Alla pluggar funkar bra i Cubase 7 förutom Superior Drummer.

Om jag öppnar ett nytt Cubase-projekt och startar Superior Drummer slår VST Performance-mätarna i taket. Klickar jag med musen på en av pukorna i det grafiska gränssnittet så kommer ett ljud av en puka med extremt mycket digitaldist och knaster. När jag sedan stänger av Superior Drummer går VST-performance-mätarna tillbaka till noll.

* Samma installation av Superior Drummer funkar bra i Cubase 5.1 som jag fortfrande har installerat.

* Jag körde först Superior Drummer version 2.1, avinstallerade och installerade sedan 2.0, samma sak.

Så, vad skiljer sig i Cubase 7 som gör att det blir på detta viset?

Självklart har jag rätt ASIO, samt att alla andra syntar, som Kontakt 4 tex, funkar som de ska.

(Utrustning: Intel i5 3400Ghz, 16GB Ram, Motu 896HD)

Hoppas ni kommer på nått smart! 😉

/Oskar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du var på helt rätt spår Mr. Ljudfilosof!

När jag upptäckte problemet så kollade jag upp det och 64 bitars-versionen var installerad. Dock var det inte den vst-filen Cubase använde. Så en ominstallation av 2.3 där jag lade VST-filen på rätt ställe fixade biffen!

Tack för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...