Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej alla studiojedis.

Jag har en Jupiter 6 som jag tänker använda i musikproduktion.

Midin på den är intakt. Jag kan spela in en slinga och sen kvantisera och sen spela upp på synthen från datorn. MEN, sen när jag ska göra om det till wav. Mixa ner till ett audiospår, alltså, så blir det hackigt och frasigt. Tror kan väl inte bero på synthen? Min egen teori är att konstigheterna uppstår i mixerbordet. På kanal 3/4 har jag kopplat i telekabeln från synthen, på L. Från ljudkortet, audiophile 2682 eller vad det nu är, går kablarna in i 5/6, både L och R, som brukligt, och även och från FX send går det ut i högtalarna. Nån som märker konstigheter redan där?

Annars.... Jag har 5/6:ans inspelningsvolym på noll. Höjer jag det så blir det ännu frasigare och dubbelt. Hmmm.

Eller kan det vara nåt jag gör fel i Cubase? Väljer en monokanal, konstigt nog R, trots att det är kopplat till L, kör midin på solo, tar record. Avmarkerar den lampan under mono som lyser...

JÄTTEJÄTTEtacksam för hjälp.

/Tomas

EDIT:Förtydligade topic - Neko

Edited by Neko
Annons