Jump to content
Annons

iOS 7 kan ha prestandaproblem i musikappar


Björn Olsberg

Recommended Posts

Använder du din Iphone eller Ipad till något som har med musik att göra, så är det värt att veta att Native Instruments just gick ut och bad alla att vara uppmärksamma på stabilitetsproblem som de säger finns i iOS 7.

Det gäller i deras fall Traktor, men säger även att andra program som hanterar ljud har fått prestandaproblem med ljud i iOS 7.

Enligt Native Instruments går det heller inte att nedgradera till IOS 6. Ta denna notis som en liten hint om att kolla med din tillverkare om det är någon app du är beroende av innan du uppgraderar till det just släppta iOS 7.

Påhopp mellan Android- och iOS-användare undanbedes i svarskommentarerna 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Även Audiobus avråder från iOS 7 tills de uppdaterat appen, men jag väljer att strunta i Audiobus tills det kommer uppdatering av Audiobus+appar istället.

Enligt Native Instruments går det heller inte att nedgradera till IOS 6.
Det går faktiskt, men man kan inte behålla det man har i telefonen då. En uppdatering gör en säkerhetskopia, uppgraderar OS och lyfter tillbaka appar+användardata efteråt.

För att nedgradera måste man tömma telefonen och starta den i DFU-läge, ett rent återställningsläge. Räkna inte med att du kan återställa din säkerhetskopia från iOS 7 efteråt. Så gör en ordentlig synkronisering först och överför inköpta appar och musik etc. till datorn. Sedan kör du in iOS 6 via DFU och du har en "fabriksinställd" telefon. Ställ in som en ny telefon och installera appar m.m. via datorn.

Mer om hur man kommer åt DFU-läge här:

http://iphoneguiden.se/guider/guide-hur-du-satter-iphone-i-dfu-lage/

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är så att dom (fristående utvecklare) avråder att uppgradera till iOS 7 därför att dom själva inte uppdaterat deras egna appar, men hoppats på att dom bara skulle fungera på nya iOS, ja då får dom skylla sig själva!! Vad jag vet så har Apple länge flaggat för detta nya OS, och det har även funnits verktyg etc. för programmerare/utvecklare för att kunna förbereda för iOS 7.

Skyll inte på iOS, skyll på de utvecklare som "hoppades" på att deras appar skulle fungera utan ansträngning.

Alla appar jag sitter med har löpande uppdaterats INNAN iOS 7 ens kom, några efter, så om andra utvecklare lyckats så bör det väl inte finnas några problem på iOS7-sidan?!

[Edit: tillägg]

Alla appar jag har fungerar klockrent, till och med bättre!

Redigerat av DMM
Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde inte hålla mig. 😛

Har inte testat alla appar än, men jag upplever helt klart en försämring i både prestanda och batteritid.

Paddan reagerar inte lika snabbt som förut, samt att det ibland hackar när man scrollar. Upplevde inget liknande med 6:an.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså lät inget bra. Vad händer om man inte uppdaterar? Slutar iPhonen fungera då eller? 😲

Man behöver aldrig uppdatera om man inte vill.

Så länge du inte behöver blåsa om systemet eller nått, för då får du nya IOS.

Folk får ju skylla sig själv om dom upplever problem nu i början, vilket är jätte vanlig med apples alla system egentligen. Man ska vänta lite så är man på den säkra sidan.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Folk får ju skylla sig själv om dom upplever problem nu i början, vilket är jätte vanlig med apples alla system egentligen. Man ska vänta lite så är man på den säkra sidan.

Helt rätt. 🙂

För övrigt tycker jag att allt blivit fulare......

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj vad alla reagerar på hur det ser ut. Ingen som märker alla fantastiska förbättringar som gör att allt flyter smidigare?

"Asså....man ee ju svensk asså...."

Link to comment
Dela på andra sajter

[...] Vad händer om man inte uppdaterar? Slutar iPhonen fungera då eller? 😲

Ja, din ajjFån kommer att sluta att fungera, slej. Bara din 😑😛

* * *

Uppdaterade häromdagen och har inte upplevt något strul 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj vad alla reagerar på hur det ser ut. Ingen som märker alla fantastiska förbättringar som gör att allt flyter smidigare?

Klart det är irriterande att det ser platt och billigt ut.

Vad tycker du flyter på bättre?

Personligen får jag kraschar med Chrome (hände aldrig förut), scrollning hackar emellanåt, segare reaktion på knapptryckningar ibland.

Det här GUI:et skickade tillbaks oss 30 år......

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart det är irriterande att det ser platt och billigt ut.

Vad tycker du flyter på bättre?

Personligen får jag kraschar med Chrome (hände aldrig förut), scrollning hackar emellanåt, segare reaktion på knapptryckningar ibland.

Det här GUI:et skickade tillbaks oss 30 år......

Vilken Apple produkt är det du använder?

Link to comment
Dela på andra sajter

En iPhone 5S guldfärgad med det nya iOS7 får en att fundera.. Fan det ser ju helt polsk porrfilm ut, VAFAN?!?!

Vart tog det innovativa vägen? Helt stört. Jag har iaf uppdaterat både min iPhone 4S och min iPad Mini.

Har testat några musikappar. Men märker ingen skillnad...

Lyssnar på long gone before daylight och skiter i vilket hur mina appleprodukter rullar.

Mac pro och Logic 9.1.8 rullar friskt. Logic X hittepå skiter jag i. en idiot har designat skiten. Låter ändå inte bättre och jag skiter i flex-hittepå. Sjung rätt från början... idiot!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...