Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Vart väljer man ljud i cubase, som man vill köra via midi så de går att spela in.

Har ljud i GIGA format bl.a. Hur kör man dem via MIDI? Det funkar inte att spela in ljuden som kommer från synthen via midi för då spelas inte ljuden in.

Hur kör man Drum-kit from hell i Cubase, Hur öppnar man ljuden??? Vill kunna styra dem via synthen.

Annons
Posted
Vart väljer man ljud i cubase, som man vill köra via midi så de går att spela in.

Har ljud i GIGA format bl.a. Hur kör man dem via MIDI? Det funkar inte att spela in ljuden som kommer från synthen via midi för då spelas inte ljuden in.

Hur kör man Drum-kit from hell i Cubase, Hur öppnar man ljuden??? Vill kunna styra dem via synthen.

Du får använda en sampler lr liknande, Battery funkar deluxe. Det blir lite svårt annars.

Posted

Hur använder man en sampler???

Hur öppnar man den??

Va är de för fel om Out och IN i MIDI projekt i cubase är röda, de kommer alltså inte upp nån meny där man kan välja sitt insrument.

Posted

Jag tror att en dykning åtminstone i "Getting started"-manualen till Cubase är ett bra ställe att börja...

Det är mer eller mindre omöjligt att förklara så mycket på ett enkelt sätt innan du har läst på lite grand och börjar känna dig lite hemma på terminologin.

Det kan också underlätta om du berättar vilken version av Cubase du har.

Har du köpt det äldre Drumkit From Hell, så tror jag inte att det följer med någon player - utan då får du ladda in samplingarna för hand i Battery, LM4 MK2 eller annan lämplig sampler. Uppgradera gärna till DFH2 om det går, så följer det med en player, så att du slipper allt sådant krångel.

Posted

Ja har läst manualen men förstår inte riktigt, LM4 har jag men vet inte hur ja ska använda den eller ladda upp den i Cubase? När ja installerar LM4 måste den vara i nån mapp i anslutning till cubase? Jag har LM4 mappen på en annan hårdisk nämligen. Jag har Cubase SX.

Va är de för fel om Out och IN i MIDI projekt i cubase är röda, de kommer alltså inte upp nån meny där man kan välja sitt insrument. Detta står det absolut ingenting om i manualen..

Posted
Ja har läst manualen men förstår inte riktigt, LM4 har jag men vet inte hur ja ska använda den eller ladda upp den i Cubase? När ja installerar LM4 måste den vara i nån mapp i anslutning till cubase? Jag har LM4 mappen på en annan hårdisk nämligen. Jag har Cubase SX.

Va är de för fel om Out och IN i MIDI projekt i cubase är röda, de kommer alltså inte upp nån meny där man kan välja sitt insrument. Detta står det absolut ingenting om i manualen..

På sidan 114 i den tryckta manualen börjar beskrivningen om hur man använder VSTi. Kan vara läge att börja där.

Angående LM4, så fixar ju installationsprogrammet allt. Du kan välja var det ska installeras också om jag inte kommer ihåg fel - men låt installationsprogrammet ta hand om det, eftersom Cubase inte kommer att hitta det om det inte ligger på rätt ställe annars... Glöm inte installera de extra trumkiten, eftersom det finns en del trevliga sådana som inte installeras automatiskt...