Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej, jag undrar om det är någon som har erfarenhet av soundmax-ljudkort som sitter på bärbara datorer... Jag har en HP/Conpaq nx9105 och har tänkt att köpa en keystation 88es. Om någon har erfarenheter hur det kanske skulle funka me latencyn så är jag tacksam för svar.

//Simon

Annons
Posted

hade en compaq dator för 2-3 år sen med ett soundmax ljudkort...det enda jag kommer ihåg av den datorn är att det var en järdra latency, hade dock inte så mycket kunskaper då, då det gäller buffert storlek mm men utan att göra nått var det typ 2 sec latency,

jädra gött när man som gymnasiestudent kommer till skolan och ska visa sin nya bärbara för sin ljudteknik lärare och så testar vi att spela in lite inte så kul :rolleyes:

/Daniel

Posted (edited)

Med Asio4all-drivaren man kan ladda ner gratis så får jag ca 7 ms latency i Reason på min Fujitsu Siemens 1Ghz, utan några som helst knäpp och sprak. Testa www.asio4all.com

Edited by Krumhorn