kenjoswe Posted September 6, 2013 Posted September 6, 2013 Hej, Är det möjligt att inspelningsaktivera (arm) ett track genom att bara välja det ..? Jag använder Ableton tillsammans med Bome's miditranslater och Footcontroller FCB1010. Jag har fyra tracks som jag vill spela gitarr på. För att göra detta måste jag aktivera alla fyra spår. Problemet är att jag inte vill lyssna på den sammanlagda volymen från alla fyra spår. Jag vill att endast det valda spåret automatiskt ska vara aktiverat med medhörning. Kan detta göras? Kent J.
kenjoswe Posted March 4, 2014 Author Posted March 4, 2014 (edited) Så här gör man: Skapa en ny fil som döps till Option.txt och lägg den i samma folder som Preferences ( C:\Users\[username]\AppData\Roaming\Ableton\Live x.x\Preferences\) Lägg till raden -EnableArmonselection Då kommer den valda kanalen att vara redo för inspelning utan att man behöver trycka på arm-knappen vilket är särskilt bra när man styr via en midifotkontroll. Klart! Kent J Edited March 4, 2014 by kenjoswe
Recommended Posts