Jump to content
Annons

Ny här


Algotezza

Recommended Posts

Hej, alla!

Jag gick med här igår. Har köpt Studio/Live ett tag och blev inspirerad att gå med efter senaste numret. Uppskattar verkligen denna tidning! Är 62 år nu och har gjort låtar åt electronica-hållet sen 2010 då jag skaffade MagixMusicMaker. Lättanvänt men inget proffsen använder har jag förstått. Skaffade sen Ableton Live och började jobba med det med. Har Live 9 suite med Push som jag ännu inte haft tid att prova.Gör även en del låtar m hj av net-DAW-en Soundation som funkar ungefär som MagixMusicMaker.

Jag är med på communityn Indaba och tävlar där med remixer sen ett par år tillbaka men gör väl lite väl galna varianter för att vinna, tror jag. Fler som är med där?

Jag är även med på Ubetoo där jag först laddade upp låtar för streaming. Det har man slutat med där. Men man kan göra singlar och album om man betalar en slant. Då hamnar materialet bl.a på Spotify. Genom att vara med på Ubetoo har jag emellertid lyckats få ihop åtta album som bl.a. finns på Spotify. Jag gör allt själv så det blir därefter. Kan inte säga jag tjänat storkovan på mina album. Det är mest för mig själv jag sätter ihop dem. Har ett lärarjobb jag klarar mig på. Men visst, det skulle ju vara kul att bli mer lyssnad på.

Musikvideor har jag på Youtube.

http://www.youtube.com/algotezza

Låtar för streaming och gratis nedladdning har jag på SoundCloud.

https://soundcloud.com/algotezza

Stil/genre är väl närmast ambient och old school electronica. Är väldigt förtjust i konstiga ljud och rytmer...

Andra hobbies är skriva, teckna, fotografi...

Ha det bra, alla, njut av sommarens sista ryck!

/Algotezza

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

välkommen! musikaliskt ligger vi långt i från varandra, är själv mer inne på punk och 60-tals musik, men det finns alltid saker man kan lära och ha nytta av från varandra.

Du kanske skulle testa att samarbeta med någon, kan ge nya idéer och oväntade resultat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar!

Jag var med i ett samarbete på Indaba med deltagare från hela världen men det rann ut i sanden. För ett antal år sen skrev texter till ett par polares låtar, som vi skickade till Eurovision Contest. Kom dock ej med i green room. 🙁

/Algotezza

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen hit! Trevlig musik du gör! Får mig osökt att tänka på Ralph Lundstens musik. Själv är jag 10 år yngre än dig och sysslar med liknande musik fast i programmet Reason!

Tack för uppskattningen!

Min yngste son använder också Reason. Min äldste som också gör musik har Mac och använder Logic.

Lundsten började jag lyssna på på 70-talet, sen Kraftwerk och Jarre. Sonen och jag lyssnade på Jarre 2007 i Köpenhamn på hans Oxygene-jubileums turné.

Vänliga hälsningar

Algotezza

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen! Jag finns med där men jag gör inga remixer jag brukar vara med i de renodlade mixtävlingarna. 🙂

Tack!

Jag provar båda sakerna. Inte för att jag egentligen behärskar någondera men det är ett sätt att lära sig något nytt, få lite tips och reaktioner. Och så är det kul - när jag har tid till det...

Vänliga hälsningar

Algotezza

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...