Jump to content
Annons

Låtskrivande sångerska söker samarbetspartner


Agz

Recommended Posts

Jag är 42 år och söker samarbete med en ljud-/mixtekniker eller liknande. Någon som brinner för att arrangera låtar, då mitt intresse och tålamod inte sträcker sig så långt i det arbetet. Jag skall producera ett eget album och har idag 15 låtar som skall arras om till ett eget modernt sound som jag vill utveckla ihop med någon som är bra på det. Samt att jag har andra låtar, som jag vill fixa till och placera på andra gärna etablerade artister.

Mitt huvudinstrument är sång och jag spelar pianokomp för husbehovs nivå. Arbetar i Logic och kan skissa låtidéer, på en enklare basnivå.

Söker samarbete i mitt låtskrivande med någon som kompletterar mig i låtskrivandet. min styrka ligger i att skriva text, melodi och stämmor. En idéspruta, som gärna sprutar ut många idéer som jag gärna utvecklar vidare ihop med någon.

Mina meriter är ett album till en artist för barn, en låt inkl video (företagsbeställd), topp 100 i melodifestivalen. Ref mailas vid intresse. 🙂

Redigerat av Agz
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har några tips =)

Skriv gärna ut var du befinner dig och hur långt du kan tänka dig att sträcka dig för eventuellt samarbete.

Annars kan du även jobba över ex Skype med att bolla ideér och se hur det funkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag befinner mig i Stockholm. Med rätt person så funkar absolut arbete över nätet. Jag skapar oftast musik på känsla, ibland kommer hela låtar, ibland bara en refräng eller vers och ibland så vet jag inte vilket det är anpassat för. Därav att jag söker ngn att skapa med, som kan antingen början eller fortsättningen. Var befinner du dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag sitter i princip varje dag och gör housemusik och det skulle vara kul att arbeta med sång, kan även tänka mig att remixa eller pröva på andra genrer. https://soundcloud.com/samuelhakansson skicka gärna något där du sjunger 🙂 samuel.hakansson@live.com. Har hållit på i ungefär 1 1/2 år

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är gärna med och samarbetar! Jag bor också i Stockholm men åker till Tyskland snart under en lite längre tid... Men vill det sig funkar ju Skype. Jag är rätt ny på låtskriveri också men tycker nog de allra mest galna idéer är rätt normala och jag gillar att utmana mig själv. Har bred musiksmak och många olika influenser, så det skulle vara kul att träffa någon likasinnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej Agz!

Är av intresse av lite länkar 🙂 Du skrev att du inte är så mycket för house, men för min del skulle det vara riktigt roligt att arbeta ihop med en songwriter. Pluggar heltid så har kvällar och helger till förfogande.

Om du är intresserad kan du kika på lite material som jag har uppladdat ATM, varav länken nedan är det senaste projektet jag jobbat lite på.

https://soundcloud.com/calewill/ariose-preview

Nås lättast via Soundcloud eller via mailen som finns där.

/D

Redigerat av dreas
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej,

Bor förvisso i Göteborg, men det vore kul att prova på ett samarbe över nätet. Har du några låtar upplagda någonstans? Jag gör mycket elektoniskt, ibland med pianoinslag. Svårt att genrebestämma men vid samarbete och användning av sång blir det lättare att fokusera på ett gemensamt sound och en klar riktning för musiken. 🙂

www.reverbnation.com/nicolaslewentorp

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...