shabby Posted March 26, 2005 Posted March 26, 2005 (edited) hallå jag har vart i studio och spelat in grejer i cubase SE. Förde sen över allt till min dator för mixning och redigering i cubase SX, men då uppstår ett problem. det verkar inte som om SX stöder å ä ö eftersom jag måste locate:a alla filler innehållande de bokstäverna, vilket är en jäkla massa och riktigt tidskrävande... någon som har nåt tips eller lösning till detta får gärna höra av sig så fort som möjligt tackar, ha det gött! /Joel Edited March 26, 2005 by shabby
Lundin Posted April 1, 2005 Posted April 1, 2005 Inte använda å, ä eller ö i sina projekt.. typ Söndagmix 88 blir Sondagsmix 88 😉
spaceman Posted April 1, 2005 Posted April 1, 2005 Det beror på att språkinställningarna på burken i studion inte är samma som på din burk som kör SX. Jag menar språkinställningarna i OS:et, win2k, XP. Även om du lägger till svenska i efterhand till tex tangentbordsinställningarna, fast du installerat OS:et med engelsk/US layout från början så fattar inte vissa program att du valt tex svenska i efterhand. Det är en bugg. Enda sättet är mr Ominstallation.
Recommended Posts