Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

När jag spelar in MIDI från min Korg X5D till Cubase så får jag samma ljud i varje spår trots att jag valt olika ljud till varje spår. T.ex. Om jag i första spåret spelar in stråkar och i andra spåret piano så blir spår 1 oxå piano automatiskt. Hur spelar man in så ljudet förblir olika????

Annons
Posted

När jag spelar in MIDI från min Korg X5D till Cubase så får jag samma ljud i varje spår trots att jag valt olika ljud till varje spår. T.ex. Om jag i första spåret spelar in stråkar och i andra spåret piano så blir spår 1 oxå piano automatiskt. Hur spelar man in så ljudet förblir olika???? Glömde tillägga att där man skall kunna ändra IN: och Out: så är det rött, det komer inte upp någon meny med tillgängliga in och ut val som de visas i manualen.

Posted

de funkar ändå inte fast ja väljer olika midi kanaler, då kommer inget ljud ur synthen, fast jag ändrar kanalen där med så att de är samma kanal som i cubase, det verkar bara komma ljud när man har den på kanal 1 på synthen. Eller om an ändrar kanal i synthen måste man ha på kanal 1 i cubase för att de ska komma ljud. hel mysko Det sk ainte vara rött heller där man sk aändra in och utgångarna, de ska finnas menyer där.

Posted

Hmm, är den multitimbral då? Om den är det, har du ställt in vilka kanaler den ska svara på? Det är inte säkert att den svarar på alla 16 kanaler... Vissa äldre burkar har t.ex. bara 8 stycken midikanaler, och en del av dem måste man även ställa in hur stor polyfoni det ska vara på varje kanal..

Kolla manualen.

Lycka till.

/Daniel

Posted

hm de står inget om hur man ställer in vilka kanaler den svarar på. Vet du hur man gör?. men den synthen jag har är en Korg X5D, 64 rösters polyphony, så den borde vara tillräckligt bra då ja vet att detta är en jävlit bra synth.

Posted

Du behöver ställa den i någon sorts performance mode. Har för mig att det kallas combos på din synth. Där borde det finnas nån färdig preset för midi där alla 16 parter ligger separat.

Posted

Det går inte ens att spara det man gjort i det ljud man spelat in, så fort ja stänger ner synthen försvinner ljudet i låten. Ljudet i låten ändras beroende på vilket ljud ja har på synthen. Fattar inte vafan som kan va fel.

Posted

Ok tror ja löst de med kanalerna delvis. Fanns ett Multi mode på synthen. Men om man spar de man gjort så försvinner ändå ljuden, om man stänger synthen, hur får man ljuden att stanna kvar???

Posted
Ok tror ja löst de med kanalerna delvis. Fanns ett Multi mode på synthen. Men om man spar de man gjort så försvinner ändå ljuden, om man stänger synthen, hur får man ljuden att stanna kvar???

du får ställa vilket ljud du vill använda i datorn, inte synthen.

Posted

Ok, hur gör jag då. har ett extern program som heter Absynth, men vetifan hur man får in ljuden i cubase. Har massa andra ljud i Giga format bl.a, men hur öppnar man dom ljuden i cubase??

Posted

Hittar ingenm vettig info i manualen om hur de går till.. står en massa om banker o sånt, fattar 0. Måste ju finnas nån enkel jävla knapp i cubase där man kan välja ljud alternativt dra ljudet till projektet.