Jump to content
Annons

Låtskrivare som tänker börja slå in!


JohanMiles (oregistrerad)

Recommended Posts

JohanMiles (oregistrerad)

Hallå allesammans! Jag hoppas ni har det bra.

Mitt namn är Johan. Jag är 19 år gammal och bor, sedan två veckor bakåt, nuförtiden i Göteborg där jag pluggar datorvetenskap på universitetsnivå. Jag är också en optimistisk, men seriös och känslofull ung kille som vill hålla på med många saker samtidigt. Och nu när jag har flyttat till Sveriges näst största stad och faktiskt är lite av en vuxen på riktigt så känner jag att det är dags att ta sitt andra största intresse på allvar (förutom datorer det vill säga).

Jag har skrivit meningslösa låttexter ända sen jag var nio. Och fortsatt uppåt och utvecklats i en rätt så smidig takt. Vissa tillfällen så la jag låtskrivandet och gitarren åt sidan, eftersom jag kände att det inte var någon ide att bli sångare eller ens en professionell musikproducent (jag ville bli DJ för ett par år sen, och jag gav upp väldigt snabbt då).

Men om jag ska nämna om mina nuvarande erfarenheter så tycker jag personligen att min styrka ligger på att skriva texter med melodier som sitter i hjärnan väldigt enkelt och skulle kunna tänkas bli möjliga popplågor. Texterna är vanligen djupgående, och jag föredrar att avstå från ihåliga, platta och amerikansk-typiska texter som inte nödvändigtvis betyder något. När det gäller musikproduktion så är mina teoretiska kunskaper minimala, men jag hoppas på att få improvisera!

När det gäller min stil så är det väldigt mycket pop- och singer-songwriter-musik som gäller för mig, men jag sträcker mig gärna utåt till att göra något i electro-dance-stilen. Artister som jag sulle kunna tänka att skriva låtar till, eller varför inte ha ett litet samarbete med dem, är Ulrik Munther, Amy Diamond, Robin Stjernberg, Vanbot, The Royal Concept, Demi Lovato, och säkert många fler som är lite väl långtgående, heheh.

Men jag är säker på att jag kommer att få lära mig grejer bara genom att följa, läsa och fråga här på forumet. Tack för att ni tog er tid till o läsa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...