Jump to content

Söker kamrat för unikt projekt i Gbg

PheelipKarlsson

Recommended Posts

Går rakt på sak!

Har en vision om att starta ett projekt som ska bli någon slags blandning mellan Rage Against The Machine och Dub(bro)step...

Hade velat sätta ihop ett par covers på Rage-låtar och även göra klart skisserna jag har hemma..

Det som gör detta projekt unikt är att jag har byggt om en gitarr till midi-controller på ett sätt som fungerar bra (1,23ms latency) och ser coolt ut till skillnad från det andra skräpet som finns... Så det skulle vara en jäkligt fet live-akt om jag kunde köra de tunga riffen ihop med någon (du) som rappar eller liknande.. Jag kan sjunga "vanligt" och spela... Är rätt så haj på Ableton och Logic. Har producerat en del elektroniskt innan http://soundcloud.com/bituosity

Som ett litet smakprov från en av skisserna bifogar jag ett riff jag nyss satt ihop som skulle funka till projektet. Riffet är lirat på min midi-gitarr! Demo.mp3

Tveka inte att höra av dig (även om du inte kan rappa men gör elektronisk musik och vill ha någon att byta lite idéer eller producera ihop med).

Edited by PheelipKarlsson

Verkar sjukt coolt! Har inte de kunskaperna du söker men hoppas att det blir nåt grymt av det här. Om du kommer igång på riktigt, satsa på att göra lite eget material i den stilen. Kan bli hur bra som helst.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By D Vibe
      Hej. Råkade stöta på information om att en renodlad synthfestival ska gå av stapeln i Göteborg i slutet av augusti. Någon här som ska dit?
      Personligen får jag nog bita i det sura äpplet som småbarnsförälder och inse att jag inte har råd, men det är inte utan att jag blir sugen...
      trevligt med en synthfestival iallafall!
      http://electronicsummer.se
    • By Petras
      Hej!
      Har börjat lyssna mer på NONONO nu när man hört deras Pumpin Blood låt i ett flertal reklamer. Hade ingen aning om att de var svenskar ens, så tänkte kolla med er vad ni vet om dem?
      Jag hittade en artikel från The Guardian som var rätt ball tycker jag, de verkar ju ha blivit rätt stora i staterna men inte här i Sverige, vad kan det bero på?
      Här är deras senaste låt som jag personligen tycker är bättre än Pumpin Blood: http://open.spotify.com/track/6Hl2mHTodiM6unR96yO1RY

• By Johan Erik Hellqvist
      Hej,
      Jag och min gode bandkamrat Erik har precis släppt en grej så jag tänkte posta lite skamlös promotion här. I know I know, ännu en snubbe, ännu mer musik - men indiepop/elektropop på svenska - undertoner av satan.
      Hur som, är det någon som vill rosa eller risa så tas kritik tacksamt emot.
      I övrigt, ja eh. Gjort med Buzztracker (orka vara modern) och min midikontroller är en amiga1200. så då var det sagt. här är låten:
      https://open.spotify.com/track/0byogIex0mGqrrUE90HiYf
      tjingelong

• By SvennensHusMafia
      Hej! Är ny på forumet och ny när det gäller att producera och komponera låtar. Jag har ett bra gehör, spelar piano, duktig på att musicera och skapa slingor samt låtar. Det jag vill är att lära mig producera i största allmänhet så att det jag skapar blir proffsigt. Att få musiken inom mig att bli proffsiga låtar som är professionellt producerade, mixade etc.
      Jag spelar oftast in allt jag kommer på och leker lite med det men det blir inte mer än så då jag oftast lämnar projektet. Jag får det att låta bra när jag sitter vid pianot men när det ska in i datorn tappar det alltid gnistan då jag stör mig på att jag inte kan producera, få till bra och proffsiga ljud etc.
      Jag jobbar med logic och gör house samt popmusik.
      Hur ska jag utveckla allt detta? Har ni tips på kurser jag kan gå där jag utbildar mig i hur jag producerar mina låtar samt färdigställer dom? Finns det bra kurser eller utbildningar för musikskapande, låtskrivande? Det jag gör kommer givetvis framförallt vara datoriserat då det är den sortens produktion och musikskapande jag har tänkt mig att jobba med.
      Drömmen är att bli musikproducent så som, Max Martin, Rami Yacoub, Karl Falk etc. så att ni förstår vad jag inriktar mig på.
      Tack på förhand!
    • By Cloffe
      Tjaa! Tänkte börja producera musik igen
      har flera år jobbat i olika cubaseverisioner, prövat på FL en del på vägen också.
      Nu är de så att jag tänkte lägga pengar på att faktiskt köpa ett program
      kanske FLstudio 10 signuature bundle inte så värst dyrt
      och känns jävligt värt den slanten de kostar.
      De snackas ju en del om att FL är ett riktigt B program
      Är de verkligen så ??
      Jag tycker de verkar vara ett riktigt bra program
      med många grymma och användbara funktioner
      Och inte låter dåligt alls om man klarar av att ratta lite bara..
      Skulle vilja höra andras synpunkter som jobbat med andra program också
      Inga p15 som drömmer om att bli nya basshunter utan vill höra med folk som
      Är duktiga med stora erfarenheter av att producera all möjlig musik
      från pop till oändligheten och vidare.. Tacksam för svar 🙂 fred och kärlek!
  • Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Create New...