Jump to content
Annons

Abeltons mixer vs FL studio mixer


Beatarce

Recommended Posts

God kväll.

Jag är en musikproducent som verkligen tar skapandet på fullaste allvar. Jag arbetar i FL studio och har gjort det i ett tag nu. Jag tycker att FL studio är ett bra program men när det kommer till kvalliten i slutmixern så spricker allt. Det är svårt att få till den vida mixen som t.ex. david guetta har i sina låtar. Allt låtter ihopklistrat och nästan MONO om man jämför med David Guetta.

Har hört att FL's mixer faktiskt är väldigt dålig om man jämför med Logic och Live. Jag undrar om det är någon som gått från fl studio till Live som kan beskriva skillnaderna. Är mixer helt enkelt bättre i live eller beror det på något annat?

Mvh Jonathan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Nej det är inget fel på FLs mixer.

Här har vi en tråd där Linus summerade i en massa DAW och man konstaterade att det är samma resultat i alla DAW.

https://www.studio.se/index.php/topic/75720-blindtest-summering-i-daw/

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

när det kommer till kvalliten i slutmixern så spricker allt. Det är svårt att få till den vida mixen som t.ex. david guetta har i sina låtar.

jag tror du hittar skillnaden i era produktioner i dig och david guetta i första hand - inte vilket program du jobbar i
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...